Förskola - vilket schema bör följas?
Har ett barn redan på förskola. Är FL nu med barn nr 2. Barnet börjar förskolan nu om 3 mån.
Jag jobbar kontorstider. O kommer jobba 75%. Börja 8 o sluta ca 14.30-15 om dagarna.
Maken har oregelbundna tider. Jobbar ena dagen från 6 på morgonen o 8h framåt o andra dagen kan han börja 11 för att nästa dag börja 8 osv.
Spontant tänker jag att barnen borde följa mitt schema som bas/grund. Vilket då skulle vara 7.30-15 ca. Och sedan modifieras efter makens schema då det är lämpligt. T ex lämna senare de dagar han går senare men ändå vid en vettig tid så att det blir en vettig vistelse för barnen på fsk.
Förskolan tänker annorlunda o menar att skulle maken börja 12 t ex en dag då ska barnen börja 11-11.30 då. Börjar han 14 en annan dag ska de lämnas tidigast 12 osv. O jag tänker huuuuuur tänker man då! Hur kan det vara att ha barnets bästa i åtanke (för det var det hon sa att de hade när deras regler ser ut så här). Barn mår bra av kontinuitet (i synnerhet min äldsta som har utökad tid pga behov).
Hur funkar det hos er?