• PeeWee44

Äggdonation S:t Petersburg 2019

Lillivanilli skrev 2019-10-06 11:38:20 följande:

Jag hette tidigare Lill_111 men fick byta så ni vet:)))

<3 kram
  • PeeWee44
    Sjuttiosjuan skrev 2019-10-14 19:58:13 följande:

Hallå alla! Fick just svar på vårt hcg prov och det låg på 231 el/l Det var vårt andra FET och våra sista embryon så får hoppas på det här nu!!

Grattis igen! Perfekt hcg. Nu håller vi tummarna att det fortsätter gå bra. Kram
  • PeeWee44
    Epi skrev 2019-10-16 21:25:06 följande:
    Hej!

Är det någon här som har genomgått behandling vid Scanfert (AVA Clinic i Sankt Petersburg) på sistone? Jag vet att Olga har slutat där och startat OLGA Fertility Clinic, men är det någon som använder sig av den ?gamla? kliniken Scanfert? I så fall, vilka är era upplevelser av Scanfert? Vilka läkare och embryologer arbetar där nu (jag har inte hittat någon tydlig information om detta på webben)?
    Hälsningar från ny i tråden

Vi gick där innan OLGA och övriga bröt sig ut, men följde med till nya kliniken. Ångrar oss inte en sekund att vi gjorde det. Varför vill du inte gå till OLGA fertility? Dom har dom bästa läkarna och embryologer, kliniken har toppmordern utrustning. På Ava var det bara skitigt och gammalt. Alla läkare och sköterskor är på nya stället, även den bästa embryologen följde med. Finns inget bättre team i Europa.
  • PeeWee44
    Epi skrev 2019-10-17 11:50:15 följande:

Jag har inte bestämt mig för någon klinik än, utan gör research och tittar på många olika. Jämför utbud, priser, recensioner osv. Roligt att ni är så nöjda med OLGA Fertility Clinic. Vet ni om kliniken är bra även på IVF med egna ägg för 40-plussare?

Tack för ditt svar!
    Vet inte hur dom är på ivf, men dom skulle aldrig rekommendera det om dom inte tror på det. Dessutom med dom bästa mest erfarna embryologerna så borde dom vara lika bra på det som på äd.
  • PeeWee44
    Lillivanilli skrev 2019-10-17 18:02:41 följande:

Hur har ni gjort gått via vanliga mvc eller specmvc?

Här vägrar de ta emot mig på specmvc:(( trots min bakgrund helt galet!!

Jag går på båda, eftersom jag fått graviditetsdiabetes så ville dom ha koll. Annars tror jag inte det behövs, Jag får och har ju gjort extra ultraljud för att det är donation. Vet ej tjej som varit där för att prata om förlossningen.
  • PeeWee44
    Litenkotte skrev 2019-10-22 21:21:33 följande:

Jag är i St Petersburg just nu denna vecka. Kan bara instämma föregående svar att de är superproffsiga och allt känns tryggt. De är verkligen supernoga och kollar hälsan. I morse tog jag massa olika blodprover och gjorde VUL. Träffat både läkare och sjuksköterska innan som gått genom allt i detalj. Allt är gratis med rådgivning med både läkare, terapeut, äggdonator teamet osv. fram tills man har bestämt sig att gå vidare. Så bara ta den möjligheten. Har du ännu inte varit på några av deras seminarier i Sverige, gå på ett sånt om du har möjlighet. På lördag gör vi en färsk ET på donerat ägg (befruktat med min mans spermier) Håll alla tummar för oss nu...

Håller också tummarna! Lycka till.
  • PeeWee44
    Memo123 skrev 2019-10-27 07:34:13 följande:

Tips i Stockholm?

Hej! Är det någon som kan tipsa om en klinik i Stockholm för ultraljud inför ÄD.

Jag går till Hornstulls Gyn ovh det är superbra men han har tyvärr semester precis när jag ska göra de sista ultraljuden före avresa till St Petersburg.

Så jag skulle behöva tips om ni gått på något annat ställe i Stockholm?

Undrar också tips på en bra MVC som är insatt och inte ifrågasättande av att ha gjort ÄD utomlands mm?

Så tacksam för tips!

Kolla Mamma Mia om dom kan göra ultraljud för 1500kr, vet att någon har gjort hos gyn på St Görans sjukhus, jag var hos Rika Hammarström det kostar 2000kr och hon var inte så bra.

Jag går på mamma Mia i Nacka, inte någon konstig fråga, även på söder är dom väldigt bra.
  • PeeWee44
    Litenkotte skrev 2019-11-09 17:39:13 följande:

Yes! Vi var på OLGA fertility clinic. Så proffsiga och jag kan inte hitta något att klara på. Vi köpte bara ett försök med garanti om minimum 2 blastosysts. Det blev totalt 4 var av två AA (bästa kvalité). Ett återfördes och jag gjorde gravtest, blodprov för några dagar sedan. Efter tre misslyckade IVF:er i Sverige är vi nu GRAVIDA!!! tackvare Olga och hennes team. Helt fantastiskt! Nu är det bara veckor av sprutor och piller som gäller. Ska göra VUL i slutet av november och i slutet på året har vi passerat 12 veckor. Håll alla tummar för oss nu!

Om ni vill veta mer om OLGA. Gå på något av deras seminarium i Sverige. Det gjorde vi och jag är så glad över det.

Grattis! Dom är bäst! Vi är flera som varit på olika kliniker med dåligt resultat men som lyckats i St Petersburg. Synd att man inte hittat hit tidigare. Är i vecka 28+4 och var och lyssnade på hjärtat igår. Kram
  • PeeWee44
    Vårt väntrum skrev 2019-11-12 18:11:39 följande:

Vi har också kontakt med kliniken men velar väl lite just nu. Efter 7 år med ivf/äd är man lite trött...

Hur som, undrar bara m någon vill ta över boken ?is your body babyfriendly??

Har har även Trombyl om nån behöver det. Känns så dumt att det bara står här då jag vet att många får jaga läkemedel vid utlandsbehandling...

Pma mig isf!!! :)

Jag håller med sjuttiosjuan, ni borde försöka hos OLGA fertility. Det Elena har hjälpt oss att bli gravida efter försök med äd och fyra insättningar på ivf Riga, 2 äd och fyra insättningar hos dr d i Aten och vi gick över till embryodonation i St Petersburg, men det var vårt eget val, det var inget fel på mannens spermier. Efter två hysto och nedreglerad i fem månader och på tredje försöket är jag gravid i v 29+0 idag. Vi är många som inte lyckats på andra kliniker men blivit gravida hos OLGA fertility. Tycker iallafall att ni ska skicka in alla uppgifter till dom och ha ett skypsamtal med dom. Ge inte upp!
  • PeeWee44
    Vårt väntrum skrev 2019-11-13 06:49:54 följande:

Tack tjejer!

Vi har varit på ett seminarium, det har jag skrivit om i bloggen:)

Samt haft skypesamtal med dem.

Jag gillade dock inte att de hade ett bemötande som kändes nonchalant för allt annat vi gått igenom och alla undersökningar jag gjort. Även nyligen. De vill uppenbarligen att man ska göra allt där och det är väldiga summor pengar.

Vi påvisade att vi ville göra dubbeldonation i så fall men de ville göra vanlig ivf. Vi hade en del att prata om och har mailat massor. Så jo, vi har definitivt koll på den kliniken...

Nu i dagarna började de maila och ringa utan förvarning igen trots vi sagt att vi vill fundera så det känns inte helt bra alls faktiskt.

Vi har hållit på med olika behandlingar i 7 år så pengar saknas ju verkligen, vi kan inte glida iväg så lätt längre.

Hur har alla andra råd om man får fråga en sån personlig sak?

Vi har inte heller upplevt det du beskriver. Vi köpte ett paket med tre embryodonationer. Då får man väja donatorer på första försöket, vi misslyckade med det sen fick vi välja mellan att fortsätta med det vi hade valt eller från det dom hade i frysen, vi valde nya kombinationer varje gång. Vill dom göra hysto så ska du absolut göra det, dom är helt klart bäst på det. Utan OLGA fertility hade vi fått leva barnlösa. Och som sagt dom tyckte vi skulle använda mannens spermier men vi stog på oss så det blev embryodonation. Jag har lagt till lite egen medicin som jag tagit, man vet ju bäst själv vad som fungerar och inte.
  • PeeWee44
    Limarie skrev 2019-11-13 14:33:07 följande:

Vi har haft tyvärr liknande upplevelse.

Vid vårt första samtal föreslog de att vi antingen prover med IVF och egna ägg/sperma (Vi har både manlig och kvinnlig faktor) eller att köra kombinationspaketet (både med garanti).

Jag hade under lång tid tvekat att prova med mina egna ägg igen (litar helt enkelt inte direkt på de trots att jag är 33). Men hon var så övertygande att jag till slut bestämde mig... yes, vi prover.

Vi väntade sedan 2 veckor på sammanfattning. Och plötsligt stod där att vi inte får paketet med egna ägg (de bedömer att chanserna är för låga)... Jag skrev sedan till de att vi har bestämt oss att inte gör någon annan behandling hos de heller då vi sannolikt kommer få äggdonationen betalt i Sverige. Men att vi hör av oss framöver om det blir andra omständigheter. Vi blev mycket ledsna då vi mentalt var nu inställda på egna ägg igen. Man genomgår ändå mycket innan man känner sig trygg med varje beslut.

Sedan får vi ett mejl en vecka senare av koordinatorn. Läkaren ville gärna prata med oss igen om ca 10 dagar men hon visste inte vad det handlade om. Vi hade under den tiden nu börjat landa i att det blir äggdonation igen och planerad mer med Finland och försäkringskassan osv.

Vid samtalet sedan säger läkaren att de har "ångrat" sig och diskuterat fallet igen. De erbjuder oss ändå IVF paketet med egna ägg. Hon tror starkt på det nämligen och vi ska inte heller satsa på spermadonation... Vi blev så förvirrade. På ett sätt var det skönt att höra men vi vet inte längre vad vi ska tro på. Nu har det landat inom oss och jag tror inte jag vågar med mina ägg efter allt som har hänt.

Tråkigt upplevelse var det. Men läkaren var super snäll, tog sig mycket tid och vi var nöjda för övrigt. Jag misstänker att det handlar om 2 saker varför de ångrade sig. Det ena är säkert det medicinska. Man vet helt inte riktigt med vårt fall som är komplicerat. Vi förstår att även de är osäkra. Men sedan ändrade de sig så snart vi sa att vi nu bestämmer oss mot en behandling hos de. Så jag tror det handlade också om att vinna oss som kunder/patienter (Jag vet inte om detta stämmer men det är en stark känsla).

Sedan vill vi också gärna direkt göra embryodonation, vi är rädda att makens spermier inte kommer leda till en befruktning efter tidigare försök. Men de vill absolut prova.

Vi var tydliga med från början att min man inte ville använda sina spermier efter våra misslyckaden med flera olika donatorer. För oss blev det sen aldrig någon diskussion. Fördelen med att göra embryodonation är att du kan byta donatorer varje gång. Då väljer dom några alternativ som matchar så får man bestämma vilket alternativ som känns bäst.

Vi skulle som sagt aldrig lyckats utan OLGA och deras fantastiska läkare och embryologer.
  • PeeWee44

Nu har vi varit på sista tillväxtultraljudet! Killen har inte vänt på sig än, huvudet upp. Vecka 36+0 idag. Är det någon i tråden som är på väg till st Petersburg? Bästa valet enligt mig, utan alla där hade vi inte varit tre veckor max från att äntligen få vårt efterlängtade barn. Önskar vi hittat dit tidigare, men vi har lärt oss massor på vägen hit.

Gott slut och gott nytt år! Kram

• PeeWee44
    Sjuttiosjuan skrev 2019-12-30 11:26:09 följande:

Min lilla tös vägrade ju också vända på sig, nåt med Rysslandsbebisar kanske:) Ska ni göra vändningsförsök?

Det blir kejsarsnitt ca en vecka innan. Väntar på tid från sjukhuset, så vändning behövs inte.

Hur mår du? Vilken vecka har du kommit till?
  • PeeWee44

Nu när vi kom hem från barnmorskan så låg brevet från sös i brevlådan, om han inte vill komma tidigare så blir vi föräldrar den 16/1. Så nära nu!

• PeeWee44
    Sjuttiosjuan skrev 2019-12-30 18:16:56 följande:

Spännande!! Jag är i v 15+1 nu:)

Då har du inte långt kvar till rul. Så spännande!
  • PeeWee44
    Sjuttiosjuan skrev 2019-12-30 19:25:15 följande:

Det blir 28/1! Vi ska nog kolla kön på den här lilla krabaten. Men kan inte riktigt bestämma mig, var så spännande att inte veta:)

Vi ville kolla kön och det syntes väldigt tydligt att det var en liten snopp. Någon av dom som gjort ultraljud på oss så att ser dom en snopp brukar det stämma, tror dom att det är en tjej kan det plötsligt dyka upp en snopp nästa gång. Idag var det inget snack, så snopp och pung väldigt tydligt.
  • PeeWee44
    MaybeBby skrev 2020-02-02 11:07:04 följande:

Grattis Sjuttiosjuan! Så härligt att du är gravid!

Jag är jätte orolig för just progesteronsprutorna för jag har nämligen sprutfobi och fattar inte hur jag ska klara av det här själv två gånger om dagen. Eller rättare sagt jag har lärt mig att FÅ sprutor för då kan jag koncentrera mig på att slappna av. Min man är likadan så jag kan inte få hjälp av honom. 

Jag vill ju inte påbörja någonting, alltså en graviditet, och sen inte klara av att gå hela vägen, om du förstår vad jag menar. Det här är just nu ett hinder för mig.

Jag har vänner som säger att du lär dig men jag tror inte de förstår hur stor fobin/rädslan är. Den är alltså så stor att jag kan svimma! 

Vad ska jag göra?  

Vår lilla prins kom den 16/1, utan Olga och oljebaserade progesteronsprutor tror jag inte vi hade fått vår prins. När jag var hos dom första försöket köpte jag oljebaserade så jag klarade mig. Min man tog dom oftast åt mig. När han var borta och jag fick ta dom själv i skinkan gick det bra. Är dock inte stickrädd.

Håller med sjuttiosjuan, du kanske kan få en annan lösning om det inte går att ta spruta.

Lycka till nu och tummhållning.
  • PeeWee44
    vårsommarhöstvinter skrev 2020-08-20 09:59:52 följande:

Hej alla! Jag ser att det inte har varit något liv i den här tråden på ett tag. Beror det på att det har startats en tråd för 2020?

Jag kollar ibland, men som bellis2 skriver så hänger vi på Facebook och dom sidor som finns där för oss som varit i St Petersburg. Eftersom många lyckas snabbt så är det många som försvinner direkt. Vår bebis blev just sju månader. Så glad att vi hittade till St Petersburg.
  • PeeWee44
    Zwillinge86 skrev 2020-08-21 12:58:21 följande:

Är det en sluten grupp enbart för patienter?

Ja den är bara för Olgas patienter. Och en för oss som fått våra Olgabebisar.
Svar på tråden Äggdonation S:t Petersburg 2019