Äggdonation S:t Petersburg 2019
Ni som är kvar i tråden och har fått barn, tog ni crinone till v 32? Vilken vecka födde ni i?
Ni som är kvar i tråden och har fått barn, tog ni crinone till v 32? Vilken vecka födde ni i?
Det låter ju lovande PeeWee44! Fick du medicinerna ordinerade av läkaren i Sankt Petersburg? Har tyvärr inte hittat någon läkare som är villig att fortsätta skriva ut här i Sverige.
Hej kära grupp,
Ni som gjort hysteroskopi, vad har ni fått för medicinsk behandling efter det? Jag tänker på antibiotika-, antiviralbehandling etc. Jag fick Bactrim och Flagyl i ngr dgr men det var allt. Jag pratade häromdagen med OLGA klinik i Ryssland och dom sa att på deras klinik så sätter man in antibiotika i upp till 15 dgr. Detta med anledningen att ärrvävnaden som skapats i livmodern har uppstått p g a en inflammation. Om man inte behandlar inflammationen, utan bara tar bort ärrvävnaden så har man inte löst problemet. Jag hade själv väldigt mkt ärrvävnad i samband med min hysteroskopi (här i Sverige) för ngr månader sen. Är orolig nu över pågående inflammation i livmodern som kan försämra mina chanser att bli gravid.
Tacksam om ni kan uppge namn på antibiotikan ni fått och i hur många dgr ni fått ta läkemedlet.
Tack på förhand! <3
Läs gärna här om hormoner
aggdonationideas.se/graviditet-efter-aggdonation-embryodonation/
Klicka på dom olika sidorna så får ni lite information.
St Petersburg använder mycket mer hormoner än något annat land vi varit i. Oftast är du nedreglerad innan så då behöver du 3×2mg progynon och estrodatplåster 100mcg, crinone ×2 och progesteronsprutor. Klexane är standard, sen individ anpassar dom även andra mediciner efter behov och vad du använt tidigare. Börja du blöda efter plus så tar du ändå mer hormoner. Oftast räcker inte hormonerna till om det inte fäster eller om du får missfall.
Nu har vi haft vårt skypesamtal med Elena. Förvånande nog tyckte hon att vi skulle köra på ivf med babygaranti. Trots lågt amh och rätt dåliga resultat på landstings-ivf. Hon trodde att min ålder (35) gör att de ändå kan lyckas med mina egna ägg. Jag blev så förvånad och bröt typ ihop efter samtalet. Så v 40 åker vi till Ryssland för första ägguttaget.
Någon som har tips på boende? saker att se i sankt Petersburg? Andra saker som vi behöver tänka på inför allt som komma skall?
Idag har vi varit på kub, en liten på 6,9 cm och allt såg bra ut.
Tack Elena för din kompetens! Utan henne tror jag inte att vi skulle bli gravida på 11:e insättningen, tredje i St Petersburg. Idag v 13+0.
Stort stort grattis!!!
Hej!
Hade 154 i HCG på blodprovet (testdagen) igår! Weehoo! :)
Det konstiga var att jag gjort testa-tidigt som bara visade ett svagt streck på stickan. Gjorde ett nytt i morse (med känslighet på endast 10 mlU/ml och även det bara ett svagt streck). Tyckte det var märkligt med så svaga streck på testa-tidigt-stickor om jag hade 154 i HCG på blodprovet dagen innan.
Kan tillägga att det var första gången någonsin jag plussat trots 2,5 års försök med både IVF-försök i Sverige och ÄD-försök i Polen. Nu lyckades jag på mitt första försök i Ryssland! Med tunn slemhinna dessutom. ;)
Nu håller vi tummarna att det vill stanna kvar också!
Grattis till bra KUB och graviditeten.Så glad för din/er skull.
Ni som gör äggdonation i Ryssland och får kortison - hur hög dos kortison har ni fått?
Tack för info.