• PeeWee44

Äggdonation S:t Petersburg 2019

R84 skrev 2019-08-08 16:58:37 följande:

En fråga.... Hur lång tid efter Skypesamtalet fick ni er behandlingsplan? Vi hade vårt samtal för 2,5 v sen och vi har fortfarande inte fått någon! Har kontaktat vår koordinator tre gånger och hon har lovat att kolla upp det och återkomma! Men vi får ingen mer info. När vi pratade med Elena sa hon att jag ska påbörja långa protokollet nästa cykel. Dvs om ca en vecka. Men vi vet inte med vad eller någonting! Vi fick info om att vi ska komma till kliniken v 40 men nu känns allt mycket osäkert. Innan har allt gått supersmidigt och vi har fått snabba svar och sådär. Men nu står det helt still!! Vill inte gärna behöva putta på hela processen alltför länge heller.....därför ville jag kolla om det brukar ta sån tid eller om vi har otur?

Vi har nog fått vänta och fått efter runt tre veckor. Men då har det varit flera veckor kvar till medicinstart. Vem har du som koordinator? Spännande tid som kommer!
  • PeeWee44
    maccookie skrev 2019-08-05 16:41:49 följande:

Jag åker om 20 dagar! Tiden går så fort det ska bli spännande, är lite smått nervös nu:)

Så kul att det går bra och att du slipper sprutorna

Nu är det nära

Inte länge kvar tills ni åker till vackra st Petersburg.
  • PeeWee44
    R84 skrev 2019-08-08 19:20:52 följande:

Jag hade inte haft några problem med att vänta om vi inte hade behövt starta med p-piller nästa vecka..... då drar det liksom igång känns det som! vi har Maria. Men vi skrev med elena på Skype nu ikväll för min man såg att hon var online. Så jag fick veta vilka p-piller hon rekommenderar och sen från jag behandlingsplanen så snart min mens har börjat. Så nu ska jag bara få till ett recept på p-pillrena! När betalade du? Ja det är spännande!! Jag hoppas bara att det funkar för oss med ivf!! Var ju så inställd på donation och jag har inte riktigt vant mig vid tanken att det är ivf som gäller! Men det blir super!! Hur går det för dig?

Vad skönt att hon svarade! Elena är min favorit, hon har gjort två hysteroskopier på mig och hon fick oss att bli gravida. Jag är i vecka 15+2 idag så det rullar på. Känner dock nästan ingenting än, ingen mage, gått ner ett kilo, har mina vanliga kläder än.

Det är ju så häftigt att hon tror att ivf fungerar. Kommer inte ihåg när vi betalade eftersom det är ett år sen.

Jag har 1 1/2 karta neovletta som du kan få om du vill.
  • PeeWee44

Finns ett "nytt" provtagningföretag som har hemsida mydrop.Se där kan man även ta d-dimer som man inte kan ta via werlabs eller blodkollen. Kan vara bra att veta om gyn inte vill skriva remiss.

Är det någon som är på gång till St Petersburg?

• PeeWee44
    Sjuttiosjuan skrev 2019-08-16 06:12:38 följande:

Blev inget denna gång så får väl åka tillbaka om 7 veckor..

Ååå vad trist.

Hur många embryon har ni kvar? Du får säkert en ny bra behandlingsplan som gör att du lyckas då. På mig har dom ändrat in för varje försök.

Bryt ihop och ladda inför nästa försök. Varma kramar
  • PeeWee44
    R84 skrev 2019-08-16 06:03:17 följande:

Vår plan var att börja med mediciner den här helgen. P-piller på dag 2 eller 3 efter mensstart och sen sprutor om ca 1 månad. Sen resa till kliniken v 40. Skulle hämta ut p-pillrena i tisdags (i god tid innan BIM som är idag). Så var det kö och jag orkade inte vänta. På vägen ut såg jag graviditetstesterna. Något i mig fick mig att köpa ett. Tog det på kvällen (BIM -3 och kvällsurin? Dömt att misslyckas!). Chocken när jag ser ett streck komma fram i rutan som i över tre år har varit tom på varenda test (och jag har i perioder tagit MÅNGA tester). Jag är alltså GRAVID! Skickade maken att köpa två tester till som jag tog i onsdags morse. Ett vanligt och ett digitalt. Streck på det ena och gravid 1-2 på det andra. Jag vågar såklart inte hoppas på något efter 3,5 års försökande, två missfall för över 3 år sen, tre misslyckade ivf-försök och dålig äggreserv. BIM är idag och jag är så vansinnigt nervös! Egentligen inga symtom mer än att jag är varm och törstig. Bröstvårtorna har börjat bli liiiiite ömma. Men har panik när jag ska gå på toaletten. Väl där måste jag känna på mina bröst. Har varit ett halvt nervvrak sen i tisdags kväll. Är så himla rädd för missfall! Men.... Jag ska verkligen försöka att inte tänka på det. Jag ska ta helgen till att smälta allt och se om något händer i kroppen. Har ett par graviditetstest härhemma och jag tänkte ta ett i helgen för att se om pluset är starkare (för det borde det väl va?). Sen får jag kontakta kliniken på måndag och meddela. Som sagt..... känner mig som ett nervvrak och helt snurrig av det som har hänt den här veckan!!

Grattis! Här du några hörn hemma? Typ progynon och progesteron? Jag skulle Maila till St Petersburg, du kanske kan få en plan med mediciner så du slipper missfall.

Håller tummarna! Kram
  • PeeWee44
    R84 skrev 2019-08-16 06:03:17 följande:

Vår plan var att börja med mediciner den här helgen. P-piller på dag 2 eller 3 efter mensstart och sen sprutor om ca 1 månad. Sen resa till kliniken v 40. Skulle hämta ut p-pillrena i tisdags (i god tid innan BIM som är idag). Så var det kö och jag orkade inte vänta. På vägen ut såg jag graviditetstesterna. Något i mig fick mig att köpa ett. Tog det på kvällen (BIM -3 och kvällsurin? Dömt att misslyckas!). Chocken när jag ser ett streck komma fram i rutan som i över tre år har varit tom på varenda test (och jag har i perioder tagit MÅNGA tester). Jag är alltså GRAVID! Skickade maken att köpa två tester till som jag tog i onsdags morse. Ett vanligt och ett digitalt. Streck på det ena och gravid 1-2 på det andra. Jag vågar såklart inte hoppas på något efter 3,5 års försökande, två missfall för över 3 år sen, tre misslyckade ivf-försök och dålig äggreserv. BIM är idag och jag är så vansinnigt nervös! Egentligen inga symtom mer än att jag är varm och törstig. Bröstvårtorna har börjat bli liiiiite ömma. Men har panik när jag ska gå på toaletten. Väl där måste jag känna på mina bröst. Har varit ett halvt nervvrak sen i tisdags kväll. Är så himla rädd för missfall! Men.... Jag ska verkligen försöka att inte tänka på det. Jag ska ta helgen till att smälta allt och se om något händer i kroppen. Har ett par graviditetstest härhemma och jag tänkte ta ett i helgen för att se om pluset är starkare (för det borde det väl va?). Sen får jag kontakta kliniken på måndag och meddela. Som sagt..... känner mig som ett nervvrak och helt snurrig av det som har hänt den här veckan!!

Hormoner skulle det stå... vad fel det kan bli.
  • PeeWee44
    Sjuttiosjuan skrev 2019-08-19 09:22:34 följande:

Någon som har koll på statistiken med BB blastos? Vi har ju två såna i frysen men tänker att om vårt AA inte tog sig nu är väl inte chansen jättestor för dom heller? Nån som fått sätta in två? Vill verkligen inte ha tvillingar men tänker att jag vill gå vidare med dom vi har så snart som möjligt då vi nästan bestämt oss för att sätts stopp här. OM inte vår donator fortfarande donerar. Vet att det låter löjligt i sammanhanget men vill att hon ska få ett helsyskon. Alternativet är ju isåfall och köra en vända till med henne och göra färskförsök istället för att ta dom sämre äggen i frysen? Ska ha samtal m Elena i veckan, får se vad hon säger!

Kram på er!

Det är svårt att svara på innan du pratat med dom om vad det var som gjorde att det inte fungerade. Du kan ha tex ärr i livmodern efter förra graviditeten och behöva göra hysto för att rensa. Det kan vara att du behöver ha mer/andra mediciner nu. Det jag försöker säga är att det kan bero på massa olika saker och inte embryot. Ha samtalet med dom innan ni bestämmer något, förhoppningsvis har dom en bra plan inför nästa insättning. Kram
  • PeeWee44
    Sjuttiosjuan skrev 2019-08-19 14:20:08 följande:

Suck, hoppas inte.. orkar inte lägga mer väntetid på det här nu. Hon sa att ärret såg fint ut men vem vet vad allt beror på. Ja, hoppas på bra svar och en ny plan fort!

Ärr kan det vara i livmodern efter graviditet. Elena är ju som sagt bästa läkaren så hon har säkert bra förslag och en plan för att göra dig gravid igen. Stressa inte! Vet inte vad du tog för mediciner denna gång, du kommer säkert få en massa andra mediciner denna gång som gör att det lyckas. Jag tog på eget bevåg amoxillin (antibiotika) i 10 dagar innan insättning och 40 mg kortison vid insättning som jag nu har trappat ut helt. Min gyn i Sverige skrev ut medicinen.V 16+6 idag så det fortsätter gå bra. Har inte kännt bebis än.
  • PeeWee44

Var på rul igår och fick se en liten kille! Allt såg bra ut, så skönt!

Tack OLGA fertility för allt ni gjort för oss, utan er hade vi blivit barnlösa. Nu är vi snart halvvägs, vecka 18+1 idag.

Svar på tråden Äggdonation S:t Petersburg 2019