• PeeWee44

Äggdonation S:t Petersburg 2019

maccookie skrev 2019-07-26 14:12:11 följande:

Grattis va kul   får jag fråga tar du sprutor 2 ggr/p dag med progesteron?

Tack.Ja jag tog en spruta från progesteronstart och två från insättningsdagen. Tror inte att jag hade lyckats annars.
  • PeeWee44
    Mariasg76 skrev 2019-07-26 10:07:09 följande:

Ja det vore kul. Vår resa är redan bokad. Vi ska bo på 5th corner hotell. Ska ligga ganska nära kliniken.

Först verkade slemhinnan bra. Runt 7 efter 1 veckas medicinering. Men veckan efter så var den inte det. Jag vet inte hur tjock den var sedan, bara att den inte var bra och att de undrade om jag blött eller glömt medicinerna. Men inget av det. Nu är dosen ändrad till 3 progynon per dag plus det andra. Jag slutade förra onsdagen med medicinerna enligt planen och skulle börjat på nytt idag. Ska ha mens inom en vecka efter avslutad kur. Men tyvärr ingen idag heller. Man blir så stressad när det inte fungerar som det ska.

Vi har bott på 5th corner och det ligger väldigt nära kliniken. Du ser kliniken från frukostmatsalen. Finns mycket restauranger i närheten. Kan rekommendera att ladda ner Google translate och ryska, du kan använda den offline och fota tex menyn och få översatt. Finns en kartfunktion som heter mapsme som också är bra att ladda ner och karta över st Petersburg, den kan du också använda offline.

Lycka till.
  • PeeWee44
    maccookie skrev 2019-07-26 15:28:26 följande:

Tog du till V 12 ?Eller ska du ta till V32?

Sprutor tog jag till v 11 och crinone ska jag ta till v 32.
  • PeeWee44
    Emma30 skrev 2019-07-30 07:16:04 följande:

Togs Progesteronprov så du vet vad värdet låg på vid insättning och när du började med sprutorna?

Jag var bortrest när jag började med sprutorna och tror inte dom tog på kliniken. Tog två prover när jag kom hem och dom låg på 130-150, så mycket bättre än jag får med utrogest, då har jag legat på runt 35. För mig tror jag sprutorna varit en del av att vi lyckades, man måste tänka på att vi gör i konstgjord cykel så du kan inte jämföra med referensvärdet i naturlig cykel.
  • PeeWee44
    Limarie skrev 2019-07-31 13:45:04 följande:

Inte direkt lite pengar, ffa om man ska göra 3 försök.

Värt varenda krona! Dom är bäst i St Petersburg. Du kommer ju inte att behöva köpa lika mycket mediciner vid försök två och tre. Av dom kliniker jag varit på så är dom bästa, flyttade till nya lokaler i februari och har toppmordern utrustning. Väldigt duktiga läkare och väldigt duktig embryolog.

Flyg med sas från Stockholm kostar för två runt 5000kr, hotell för tre nätter runt 2500kr om du inte ska bo på lyxhotell. Visum kostar runt 2000kr. Behöver du göra hysteroskopi så gick det på 9000kr i december 18.
  • PeeWee44
    Limarie skrev 2019-07-31 15:35:28 följande:

Ja, det låter som att det är värt det! Är nyfiken nu hur informationsmötet är. Och sedan kommer vi nog börjar med IVF nr 2 här i Sverige nästa vecka. Nu är jag mental så inställd på det att jag inte kan vänta mer.

Med vilken framförhållning planerade ni in era behandlingar? Tog ni sedan semester? Jag har t.ex. ett schema som är lagt 3-4 månader innan och då det är ett nytt jobb vill jag inte ännu berätta om det hela. Att sjukskriva sig och inte vara i landet känns lite konstigt med. Hur gjorde ni det?

Planering får man ganska långt innan. Du kan säkert bestämma själv när det passar att åka. Vi har ju gjort embryodonation med frysta så vi har ju inte behövt anpassa oss så. Jag har gjort 4 insättningar med äd i Riga och 4 i Aten och inte lyckats, men St Petersburg lyckades på vårt allra sista försök. Är i vecka 15 nu.
  • PeeWee44
    Marta87 skrev 2019-08-03 07:22:18 följande:

Hej!

Jag läser om garantipaketet för ÄG hos Olga. Ingår mediciner och förberedande undersökningar i paketpriset?

Mediciner ingår inte. Behöver du göra hysteroskopi så ingår det. Dom flesta undersökningar för du hos en gynekolog i Sverige så det får du betala för.
  • PeeWee44

Hur går det för er som snart är på gång till St Petersburg?

Här går det bra, är i vecka 15, känns helt overkligt.

• PeeWee44
    Sjuttiosjuan skrev 2019-08-03 13:26:16 följande:

Vi drar imorgon!! Skönt stt ha kommit en bit in i graviditeten! Redan trött på piller och sprutor haha :)

Spännande! Vart ska ni bo denna gång?

Det är så skönt att slippa sprutorna framförallt, var så öm i skinkorna på slutet. Nu är det bara vitaminerna och crinone kvar.

Håller tummarna för att det blir ett syskon 2020!
  • PeeWee44
    Marta87 skrev 2019-08-03 10:34:51 följande:

Ok, tack för svar. Ungefär hur mycket har medicin och undersökning kostat för dig?

Kolla bakåt i tråden, det var någon som skrev ungefär hur mycket det kostar. Jag handlade mycket medicin för ett år sen när det var Ava Peter, tror att det var lite billigare då.
Svar på tråden Äggdonation S:t Petersburg 2019