• Sjuttiosjuan

Äggdonation S:t Petersburg 2019

Mariasg76 skrev 2019-07-25 13:58:40 följande:

Vi åker nästa söndag till St Petersburg. Ska bli spännande. Så roligt att läsa om att det gått så bra för flera av er ?

Under test perioden nu innan så har jag tagit progynon och provera tills förra torsdagen. Tyvärr så blev slemhinnan inte tillräckligt tjock och imorgon var det tänkt att jag skulle börja medicineringen igen inför ÄD. Men eftersom min mens inte vill komma så ska jag avvakta. Börjar bli orolig att det kommer att påverka behandlingen. Någon som varit med om liknande?

Hej! Hoppas den kommer igång för då kanske vi ses där:) Vi åker också nästa sön hoppas jag, var på VUL imorse och inget fel på slemhinnan men hade nån liten vätskesamling som var lite oklar. Väntar på svar från kliniken nu.

Hoppas vi ses!
  • Sjuttiosjuan
    Mariasg76 skrev 2019-07-26 10:07:09 följande:

Ja det vore kul. Vår resa är redan bokad. Vi ska bo på 5th corner hotell. Ska ligga ganska nära kliniken.

Först verkade slemhinnan bra. Runt 7 efter 1 veckas medicinering. Men veckan efter så var den inte det. Jag vet inte hur tjock den var sedan, bara att den inte var bra och att de undrade om jag blött eller glömt medicinerna. Men inget av det. Nu är dosen ändrad till 3 progynon per dag plus det andra. Jag slutade förra onsdagen med medicinerna enligt planen och skulle börjat på nytt idag. Ska ha mens inom en vecka efter avslutad kur. Men tyvärr ingen idag heller. Man blir så stressad när det inte fungerar som det ska.

Hej! Hur går det för dig? Bra hoppas jag!!

Kram
  • Sjuttiosjuan
    PeeWee44 skrev 2019-08-03 08:40:34 följande:

Hur går det för er som snart är på gång till St Petersburg?

Här går det bra, är i vecka 15, känns helt overkligt.

Vi drar imorgon!! Skönt stt ha kommit en bit in i graviditeten! Redan trött på piller och sprutor haha :)
  • Sjuttiosjuan
    PeeWee44 skrev 2019-08-03 14:28:38 följande:

Spännande! Vart ska ni bo denna gång?

Det är så skönt att slippa sprutorna framförallt, var så öm i skinkorna på slutet. Nu är det bara vitaminerna och crinone kvar.

Håller tummarna för att det blir ett syskon 2020!

Vi ska bo på Corinthia, ser fint ut! Men vi åker hem igen på tis så det blir bara 2 nätter. När jag gjorde sist tog man bara en spruta om dagen med dubbel dos men nu är det två verkar det som, inge vidare..
  • Sjuttiosjuan
    PeeWee44 skrev 2019-08-15 19:34:25 följande:

Finns ett "nytt" provtagningföretag som har hemsida mydrop.Se där kan man även ta d-dimer som man inte kan ta via werlabs eller blodkollen. Kan vara bra att veta om gyn inte vill skriva remiss.

Är det någon som är på gång till St Petersburg?

Blev inget denna gång så får väl åka tillbaka om 7 veckor..
  • Sjuttiosjuan

Någon som har koll på statistiken med BB blastos? Vi har ju två såna i frysen men tänker att om vårt AA inte tog sig nu är väl inte chansen jättestor för dom heller? Nån som fått sätta in två? Vill verkligen inte ha tvillingar men tänker att jag vill gå vidare med dom vi har så snart som möjligt då vi nästan bestämt oss för att sätts stopp här. OM inte vår donator fortfarande donerar. Vet att det låter löjligt i sammanhanget men vill att hon ska få ett helsyskon. Alternativet är ju isåfall och köra en vända till med henne och göra färskförsök istället för att ta dom sämre äggen i frysen? Ska ha samtal m Elena i veckan, får se vad hon säger!

Kram på er!

• Sjuttiosjuan
    PeeWee44 skrev 2019-08-19 13:56:20 följande:

Det är svårt att svara på innan du pratat med dom om vad det var som gjorde att det inte fungerade. Du kan ha tex ärr i livmodern efter förra graviditeten och behöva göra hysto för att rensa. Det kan vara att du behöver ha mer/andra mediciner nu. Det jag försöker säga är att det kan bero på massa olika saker och inte embryot. Ha samtalet med dom innan ni bestämmer något, förhoppningsvis har dom en bra plan inför nästa insättning. Kram

Suck, hoppas inte.. orkar inte lägga mer väntetid på det här nu. Hon sa att ärret såg fint ut men vem vet vad allt beror på. Ja, hoppas på bra svar och en ny plan fort!
  • Sjuttiosjuan
    PeeWee44 skrev 2019-08-19 16:17:35 följande:

Ärr kan det vara i livmodern efter graviditet. Elena är ju som sagt bästa läkaren så hon har säkert bra förslag och en plan för att göra dig gravid igen. Stressa inte! Vet inte vad du tog för mediciner denna gång, du kommer säkert få en massa andra mediciner denna gång som gör att det lyckas. Jag tog på eget bevåg amoxillin (antibiotika) i 10 dagar innan insättning och 40 mg kortison vid insättning som jag nu har trappat ut helt. Min gyn i Sverige skrev ut medicinen.V 16+6 idag så det fortsätter gå bra. Har inte kännt bebis än.

Jag är dålig på att vänta och det här barnfixandet har pågått för länge för mig, antingen blir vi gravida nu och annars lägger vi ner. Vet att det låter stört i allt det här men mitt tålamod är inte min bästa egenskap:) Jag kände henne först i v 22:) Kul att du kommit så långt!!!
  • Sjuttiosjuan
    Limarie skrev 2019-09-26 16:30:42 följande:

Jag har också lite problem med min koordinator. Jag vill inte hänga ut någon här men du kan kanske skicka ett meddelande till mig. Själv undrar jag om att be att byta koordinatorn? Det är så tråkigt att inte få något svar på en hel vecka och sedan inte ens få ett riktigt svar på frågan.

Tänkte därför frågar till er andra:

Vem är er favoritkoordinator?

Jag har Alla och är nöjd med henne, hade även Diana under hennes semester och hon verkade också bra!
  • Sjuttiosjuan
    PeeWee44 skrev 2019-09-26 17:26:01 följande:

Vi har/hade Maria och har varit nöjda. Innan insättning och efter hade vi Lisa bagal men tror hon slutat, henne var vi också väldigt nöjda med.

Lisa är kvar men jobbar som Elenas sköterska, vi har henne också :)

Åker nästa torsdag!
Svar på tråden Äggdonation S:t Petersburg 2019