• R84

Äggdonation S:t Petersburg 2019

maccookie skrev 2019-05-30 16:43:19 följande:

Tack för svaret, självklart är det värt varenda krona men man känner man kan väl få lite hjälp på traven;) Min klinik kommer skriva ut medicinerna men jag får betala 200 kr per recept samt Progesteron kostar 1300 kr per recept. 

Hoppas det går bra för er och att ni lyckas  Vi har en tid inbokad och åker slutet Augusti :) vi har försökt i 6 år. 

Det låter som kliniken vi har kollat på där vi bor. De tar 200kr/recept.

Jag hoppas att ni lyckas snabbt! 6 år är väldigt lång tid!! Har ni försökt med ivf och så härhemma?
  • R84

Nu har vi fått en preliminär tid för skypesamtal med kliniken i slutet av juli!! Så nu ska bara min mens komma efter sista landstingsivfen som misslyckades för en månad sedan. Sen ska jag ta alla blodprover och ultraljud för att skicka in. Jag har nog ALDRIG längtat så mycket efter min mens under de senaste 3,5 åren..... borde komma idag men det lär väl strula bara för att det ska jävlas med mig! Varför få lite medvind när det finns motvind?! :(

• R84
    Erma82 skrev 2019-07-04 09:07:33 följande:

Det låter ju lovande PeeWee44! Fick du medicinerna ordinerade av läkaren i Sankt Petersburg? Har tyvärr inte hittat någon läkare som är villig att fortsätta skriva ut här i Sverige.

Vi håller på och ska skicka in alla våra uppgifter till kliniken för att ha ett Skypesamtal om ett par veckor. Så spännande!!

Jag har inte hittat någon härhemma som skriver ut till högkostnadsskydd men en som skriver in recepten digitalt så det går att köpa på apoteket, men till fullpris. Inte så kul, men ser det ändå som att det är värt alla pengar om jag och min man får bli föräldrar.

Jag har också fått infomail från kliniken om att det finns sajter i Nederländerna och Frankrike där man kan beställa mediciner och få hemskickat. Går säkert att få mer info från din koordinator på kliniken kring de möjligheterna.
  • R84
    Erma82 skrev 2019-07-04 15:15:33 följande:

Ja, det får väl i värsta fall bli så att man betalar fullpris. Får kolla med koordinatorn eller läkaren när vi får ett skypesamtal. Jag är mest orolig för att jag inte får någon läkare alls att skriva ut kortison, men det verkar ju inte omöjligt att få det i Sankt Petersburg.

När jag pratade med den mottagningen jag har valt att gå till (Göteborg) nu inför skypesamtalet så sa hon att de har varit tvungna att sluta med att skriva ut recept till högkostnad. De hade blivit kallade till möte med västra götalandsregionen angående att de hade för mycket utskrivna recept till högkostnadsskydd på ivf-mediciner med tanke på att de inte utför ivf själva. Så de har ögonen på sig och vågar inte skriva ut längre. Säkert likadant på fler ställen!

Kanske dum fråga men har inte superkoll på precis allt (även om jag efter alla dessa år har betydligt bättre koll på fertilitet än många andra)..... vad har man kortisonet till?
  • R84
    maccookie skrev 2019-07-04 19:04:02 följande:

Jag har varit i kontakt med apoteken i Frankrike och NL och det är inga problem att få den hemskickad be din koordinator om recept så skickar hon det.

Dock har jag tagit vissa mediciner från Frankrike och vissa från NL för det skiljer i pris.

På så sätt har jag sparat ca 2500 kr be om ett kostnadsförslag från båda och jämför.

Låter ju GRYMT! Mailade du apoteken då eller hur funkade det? Hur lång tid tog det att få hem medicinerna? Sparade du 2500kr för ett försök mot att köpa medicinen i Sverige? Tänker att det är ju en flygbiljett! Många bäckar små liksom!
  • R84
    Erma82 skrev 2019-07-04 19:26:56 följande:

Kortison är för att man inte ska stöta ifrån sig embryo efter transfer. Man sänker helt enkelt immunförsvaret. Jag misstänker att mitt immunförsvar bråkar då jag alltid blivit sjuk ett par dagar efter ET. Jag har även en autoimmun sjukdom och diverse allergier som jag misstänker påverkar.

Ok!! Tack för infon! Tar alla det?

Har ni försökt bli gravida länge?
  • R84
    maccookie skrev 2019-07-04 19:04:02 följande:

Jag har varit i kontakt med apoteken i Frankrike och NL och det är inga problem att få den hemskickad be din koordinator om recept så skickar hon det.

Dock har jag tagit vissa mediciner från Frankrike och vissa från NL för det skiljer i pris.

På så sätt har jag sparat ca 2500 kr be om ett kostnadsförslag från båda och jämför.

En fråga till..... Vad kostar medicinen för ett försök? Du som verkar ha koll! Har du då gjort äggdonation eller embryoadoption?
  • R84
    Erma82 skrev 2019-07-04 19:41:08 följande:

[quote=79736068][quote-nick]R84 skrev 2019-07-04 19:30:00 följande:[/quote-nick]

Ok!! Tack för infon! Tar alla det?

Har ni försökt bli gravida länge?

[/

Nej, de flesta kliniker här i Sverige tror inte på immunbehandling eller använder sig iaf inte av det, tror bara det är Falun som gör det. Vi försökte i en herrans massa år innan vi sökte hjälp, och har varit i ivf-svängen i 3 år. Har gjort försök med båda egna och donerade ägg i Sverige utan att någonsin blivit gravida.

Åh vad tråkigt att höra! Jag hoppas verkligen att ni lyckas i Ryssland! Så j*$?a orättvist att livet ska vara såhär alltså..... Jag har liksom alltid tänkt att det här med att bilda familj är ju inte svårt. Så även om jag hade hört talas om ivf och äggdonation så trodde jag aldrig att jag skulle hamna där själv. Men fyra år senare sitter jag här. Ofrivilligt barnlös med två tidiga missfall för tre år sen i bagaget och tre ivfer. Med en otrolig respekt för kvinnokroppen och tacksamhet över att jag har vågat öppna dörrar för att ta hjälp.
  • R84
    maccookie skrev 2019-07-04 19:45:06 följande:

Maila apoteket och be om cost proposal adresserna får du från din koordinator och be henne skicka repect på alla mediciner du behöver bifoga det i ditt mail. Apoteken svarar snabbt och det tog 4 dagar att få hem de. Japp i Sverige skulle medicinen kosta runt 12 000kr men här blir det ca 980? om du tar vissa från ena och lite från den andra. Även om allt är värt pengar så ska man vara smart som du säger en flygbiljett.

Toppen ju!! Vilken typ av behandling har du gjort?
  • R84
    maccookie skrev 2019-07-04 20:04:16 följande:

Nej har inte gjort det ska göra mitt första försök ÄD i slutet på Augusti så vi är på g nu så spännande!!

Men jag har varit i kontakt med apotek och kliniker här i Sverige och gjord beräkningar på medicinen så att det blir billigare för mig. Runt 12 000kr kostar det i SV för ett försök 980 euro om du tar vissa av NL och vissa från Frankrike.

Progesteronet är billagare i Frankrike och då får du Prolutex för 444 euro 52 ampuller I SV kostar det 1500 för 7 st 10500kr plus 1300kr för att det ska skriva ut receptet.

Vad är det mer för mediciner du behöver ta under en äggdonationen? Vi har förhoppningsvis vårt skypesamtal om ett par veckor. Gissar att vi blir rekommenderade ivf eller äggdonation. Ivf har inte funkat härhemma. Vi har inte fått ut så många ägg och bara en enda liten blastocyst i ett av försöken. De andra två fick vi in tvådagars. Så mentalt är jag inställd på donation. Mest för att vi inte har fått så bra resultat på ivferna. Fick ni babygaranti-paketet?
Svar på tråden Äggdonation S:t Petersburg 2019