Inlägg från: Längtande27 |Visa alla inlägg
  • Längtande27

Inte gravid trots att vi prickat rätt flera gånger

Provar att starta en tråd för att se om det finns några där ute som är i samma sista som vi. 27 respektive 28 år gamla, båda tränar regelbundet, slutade med p-piller sommaren 2017 men skyddade oss fram till aug 2018, började då med folsyra och andra vitaminer samt drog ner på kaffedrickandet. Regelbunden mens och ägglossning, använder natural cycels. Börjar bli uppgiven och orolig efter 6 försök där vi prickat in ägglossningsdag och/eller dagarna runt om varje gång. Känns därmed som det borde gått någon gång även om man vet och läser överallt att det kan ta upp till ett år och ibland mer. Det är bara så himla hjärtskärande när man ser gravida överallt och kompisar/bekanta som blir gravida lekande lätt hela tiden känns det som och är orolig över att min oro blir som en spärr i det hela. Så min fråga är finns det någon/några i samma sits eller någon som varit i samma sits som kan inge lite hopp/tips????? tack!!

• Svar på tråden Inte gravid trots att vi prickat rätt flera gånger
  • Längtande27

Tack för era svar!! Ska prova rosenrot, är det något speciellt märke du kört? Verkar finnas så många olika :)

• Längtande27

Tack snälla för allas tips och berättelser, ger ju hopp ????Men är nog bara inse att det verkar kunna ta mer tid, men som sagt ett halvår känns redan som en evighet fast det såklart inte är det. Och är medveten om att man kan söka hjälp efter 12 mån, men jag har redan varit hos privat fertilitetsläkare utifrån min oro ???? men det är klart man ändå får gå vidare med ev utredning av min kille efter 1 år. Vi håller tummarna och hoppas på lite tur snart :)

Svar på tråden Inte gravid trots att vi prickat rätt flera gånger