• Anonym (Elin)

var ska vi vända oss?

hej jag och min pojkvän är båda 16 år och har försökt få barn i 6 månader nu. Vi vill gärna ha barn och starta en utredning men är rädda för att träffa en dömmande läkare som diskriminerar oss pga åldern. Var kan vi hitta en läkare för att starta utredning som skiter fullständigt i våran ålder och istället hjälper oss? Mvh

• Svar på tråden var ska vi vända oss?
  • Anonym (S)
    Anonym (Elin) skrev 2019-01-17 18:01:45 följande:
    men vi vill ha barn nu. Dom flesta blir gravida efter en månad
    Anonym (Elin) skrev 2019-01-17 18:02:23 följande:
    vi har haft sex typ varje dag i ett halvår
    Anonym (Elin) skrev 2019-01-17 18:04:41 följande:
    ja jag har använt ägglossningtest. Både min pojkvän och mina föräldrar har bra jobb tjänar mycket pengar och jag bor i villa. Våra föräldrar stöttar oss till 100 %

Jomentjena.

En vanlig kvinna skulle ha bättre koll på något så basic som att man inte blir gravid direkt etc.

• smulpaj01
    Anonym (S) skrev 2019-01-17 19:35:25 följande:

Jomentjena.

En vanlig kvinna skulle ha bättre koll på något så basic som att man inte blir gravid direkt etc.

En kvinna ja, men ts är ett barn! Då vet man ingenting om sånt här.
  • Anonym (Sara)

Men nu är hon ju ingen kvinna, utan en tjej.

Anonym (S) skrev 2019-01-17 19:35:25 följande:

Jomentjena.

• Anonym (S)
    smulpaj01 skrev 2019-01-17 19:45:34 följande:
    En kvinna ja, men ts är ett barn! Då vet man ingenting om sånt här.
    Gav upp i en halv mening då jag var för trött så det blev lite märkligt men syftar alltså på att jag inte för fem öre tror att TS faktiskt är 16 år med just de inläggen.
  • Pierott
    Anonym (Elin) skrev 2019-01-17 18:01:45 följande:

men vi vill ha barn nu. Dom flesta blir gravida efter en månad

Vill ha och vill ha. Antagligen är det din kropp som säger att du är för ung för barn. Ni kommer inte få någon hjälp förrän vid 18års ålder.
  • Anonym (Nejnejnej)

Tyvärr kan man inte bli gravid på beställning, när man vill. Det händer när det händer. Ni båda är 16, vilket betyder att ni är minderåriga därför hjälper ingen er. Man kan inte uppmuntra minderåriga att skaffa barn! Har ni jobb och egen lägenhet? Dumt att skaffa barn så extremt tidigt, vänta några år tills ni har gått ut skolan och har ett jobb. Det går inte att tro att samhället skulle bekosta försörjning till erat barn. Utan en riktig utbildning och jobb så går det inte att leva! Finns par som försöker i 8år-12år.. varför tror du att ni skulle få gå före i kön egentligen? Ni är bara 16,man är inte mogen i den åldern.

• Anonym (Elin)
    Anonym (Nejnejnej) skrev 2019-01-17 21:02:32 följande:

Tyvärr kan man inte bli gravid på beställning, när man vill. Det händer när det händer. Ni båda är 16, vilket betyder att ni är minderåriga därför hjälper ingen er. Man kan inte uppmuntra minderåriga att skaffa barn! Har ni jobb och egen lägenhet? Dumt att skaffa barn så extremt tidigt, vänta några år tills ni har gått ut skolan och har ett jobb. Det går inte att tro att samhället skulle bekosta försörjning till erat barn. Utan en riktig utbildning och jobb så går det inte att leva! Finns par som försöker i 8år-12år.. varför tror du att ni skulle få gå före i kön egentligen? Ni är bara 16,man är inte mogen i den åldern.

vi är mogna för våran ålder och man får ju ha sex när man är under 18 och då kan det bli barn det borde ju även staten förstå.. Men vi ska bli särbehandlade bara för vi är unga o har svårt att få barn.. Vi borde väl ha samma rättigheter att skaffa barn som 16 åringar som blir gravida utan hjälp? då borde dom inte heller få skaffa barn.
  • Anonym (Nejnejnej)

Man får ha sex från och med 15 års ålder enligt svensk lag. Kan inte tro att en 16 åring är mogen faktiskt, de flesta är inte ens mogna när dom är 18år ens. Det är föräldrarnas och barnens skyldighet att skydda sina barn från att bli gravida om de är minderåriga.. grejen med att skaffa barn är att man ska kunna försörja den själv utan stöd från staten eller kommunen. Man måste vara myndig för att kunna söka sådan hjälp som ni vill ha,det är ingen särbehandling. Det finns lagar på sånt. Det går oftast inte direkt att bara få barn sådär, de som har det så har bara haft turen att ha sex under rätt tillfälle. Det tar oftast upp till ett år. Ibland två år. Tycker att folk under 18 inte borde få skaffa barn då de själva är barn. Man ska gå ut skolan och jobba innan man antar sig ett sådant stort ansvar. Socialen tvångsomhändertar och beblandar sig oftast in i såna situationer när omyndiga personer får barn. I många fall står de redan beredda på BB och tvångsomhändertar barnet till dessa föräldrar direkt efter den har fötts. Finns många olika myndigheter som är emot att minderåriga skaffar barn.

• Anonym (Nejnejnej)

Vänta åtminstone tills ni har fyllt 18 med att skaffa barn. Många yngre vill ha barn, men dom förstår inte konsekvenserna och allvaret som kommer med att skaffa barn tidigt. Gå klart skolan,jobba lite och skaffa egen lägenhet och ett eget liv. Förvänta inte er att någon skulle ställa upp för er om ni fick barn redan nu.

• Anonym (Frida)
    Anonym (Elin) skrev 2019-01-17 18:35:08 följande:

för det hade gått så kort tid tills dom blev gravida efter att dom började ha oskyddat sex . Men om det inte är något fel med fertiliteten så borde jag blivit gravid redan och jag är ung också och borde ha lättare att bli gravid. Dom säger det är vårat val och stöttar oss till 100 i detta

Dina kompisar började alltså ha oskyddat sex, sen blev de inom kort gravida och gjorde abort.

Vilken jävla lek med liv, alltså... Idioter.
Svar på tråden var ska vi vända oss?