Inlägg från: Jag är bara jag |Visa alla inlägg
  • Jag är bara jag

Kolla äggreserver? Hur går det till?

Man tar blodprov och kollar FSH och AMH. Men man får självklart gå privat och det kommer ändå inte säga nåt om dina/era chanser att få barn. Det är nämligen så mycket som spelar in. Det kan möjligen ge ett hum, men inget mer. Alla mina värden var bra när jag gjorde min fertilitetsutredning och jag kunde aldrig få genetiska barn.

• Jag är bara jag
    Guldpäron skrev 2019-01-14 22:23:39 följande:
    Tack för svar! Vad tråkigt att höra att du inte kunde få genetiska barn trots bra värden. Tog du alltså blodprov för att testa äggreserven? Inte genom UL?
    Vi gjorde en fullständig fertilitetsutredning. Där ingår flera blodprov, VUL, spermaprov och äggledarspolning. Inga fel hittades. Först vid IVF upptäcktes att mina ägg var av usel kvalitet. Men vi fick barn via embryodonation så utan barn är vi inte. Glad  Det genetiska spelar ingen roll för oss, bara att vi fick barn. Hjärta
  • Jag är bara jag
    Guldpäron skrev 2019-01-16 22:49:09 följande:
    Glad att höra att ni fick barn i alla fall :) fick du någon möjlig förklaring eller orsak till varför dina ägg hade så dålig kvalité? Eller har du några egna teorier?
    Ingen förklaring och inga teorier. Flera missfall också, även med andras ägg så det var flera fel.
Svar på tråden Kolla äggreserver? Hur går det till?