Försöker bli gravid ?
Försöker inte stressa mig själv, men det är inte lätt. Känns som hypen man hade när man var yngre gällande julafton. Man ville så gärna att det skulle bli den 24 december så man kan få sina presenter man längtat efter. Fast hypen är där varje månad utan några jäkla julklappar. Blir mest sur på mig själv, förstår inte varför jag låter det konsumera mig.
Tog ett test i söndags. Negativt och igår kom mensen som beräknat. Blöder väldigt lite än så länge, brukar bli mer efter 2-3 dagar. Så nu är det bara att köra på och försöka igen nästa månad. Det som oroar mig mest är min ålder, tänk om det är försent. Den tanken slår mig hela tiden. Fyller 37 iår :/
Men försöker inte tänka på det, utan bara köra på.
Flera som inte testat positivt förrän efter BIM. Hört om flera som fått spotting och inväntat mens som aldrig kommit. Så länge mensen inte kommit finns det alltid hopp <3 . Din BIM är beräknad idag eller imorgon om jag minns det rätt? : )
Förstår stressen över åldern att tiden börjar ticka. Jag är 34 så har lite samma känsla. Har en väninna som var 41 när hon fick sitt barn (efter bara ha försökt i fyra månader) men man vet ju aldrig vad framtiden har att ge.
Ja det är hopplöst att just nu känns det som att allt handlar om BIM eller ÄL. Denna månaden har jag kännt mig liiite mer avslappnad än tidigare men hade gärna varit ganska mycket coolare med hur det gick.
Tog ett negativt test igen i morgse och efter lunchen kom mensen så denna månad är hoppet ute men blir ett nytt försök om ca 14-15 dagar!