Försöker bli gravid ?
Halloj allihop!!
Lägger till mig här med :D Första barnet för oss båda, jag är 36 år gammal och sambon är något år yngre. Detta blir andra försöket. Senaste månad med ett riktigt försök var november månad, december missade jag helt. ÄL kom mycket tidigare än vanligt. Brukar ha cykel mellan 33-35 dagar de senaste 6 månaderna. Men givetvis så fick jag en 28 dagars cykel förra månaden. Så hann inte riktigt med innan man fick positivt äl test på CD15 haha.
Denna månaden har jag provat rosenrot + bisolvon + att ta temp. Innan så körde jag bara på ÄL test. Har kört ÄL test i ca 6 månader, men november började vi våra försök. Vi provar SMEP metoden denna månaden, BD varannan dag från sista mensdagen till man får positivts ÄL-test, sen kör vi 3 dagar i rad. Hoppar en dag och kör dagen efter. Men vi har ändrat lite och kör varannan även efter postitiv ÄL test.
Skillnaden denna månaden med rosenrot och bisolvon är att jag mitt ÄL streck på test blev otroligt starkt och att jag har haft ÄL flytningar i snart 6 dagar. Brukar knappt ha det 2 dagar annars. Fick positivt ÄL test igår eftermiddag. Jag tog rosenrot från mens-ÄL och bisolvon tar jag fortfarande.
BIM är nog 4/2 eller 5/2. Kan tiden gå snabbare gahhhhhh