Inlägg från: Förstabarnet28 |Visa alla inlägg
  • Förstabarnet28

Försöker bli gravid ?

Hej alla där ute som försöker bli gravida som jag , tänkte skapa en tråd för o se ifall de finns fler där ute som jag.

Har försökt bli gravid sen i augusti ( tog ut kopparspiral i juli) men det har inte tagit sig ännu .

Har läst lite om Rosenrot & Bisolvon metoden så jag testade detta denna månaden, även min man fick ta bisolvon o han hade inga problem med de :) .

Beräknad mens är 24 januari så jag är otroligt ivrig o se ifall det verkligen funkade :)

Hur går det för er ?

• Svar på tråden Försöker bli gravid ?
  • Förstabarnet28

[quote=79359134][quote-nick]Arvidoliver skrev 2019-01-13 16:20:13 följande:[/quote-nick]Hej!

Spännande! Vad är bisolvon och rosenrot metoden? Nytt för mig. ????

Vi har två barn sedan tidigare och skall försöka på en trefje. Vi har precis fått börja försöka. Har fått botox gör min migrän kontinuerligt i flera år och det måste gå minst 4 mån efter sista injektionerna som vi får försöka. Så ni får vi äntligen!

Jag har sedan 4-5 mån tillbaka använt natural cycles och mätt min temp. Var rädd för att min menst skulle vara väldigt oregelbunden pga medicinering och att jag ätit cerazette som tog bort mensen men till min förvåning var den regelbunden direkt. Så enligt appen ska jag ha ägglossning på fre 18/1 +- 1 dag. Så hoppas det kanske kan ta sog fort!

Har hört att det kan ta tid när man medicinerats så som jag gjort dock. Även när man tar ut spiral. Har din menscykel kommit igång med regelbundenheten?[/n

Hej :) !!

Läste att Rosenrot gör så man känner av ÄL tydligare och Bisolvon ska göra både kvinnans o mannens sekret tunnare så de små simmarna simmar bättre , första gången jag testar så jag vet inte ifall det tagigt sig , ska bli spännande o se. Tog tabletterna från sista dagen mens till ÄL.

Jaa jag har vänner som oxå tar botox för migrän så förstår vad du går igenom , kämpa på så fixar vi detta !

Jaa min mens har varit regelbunden sen den dagen jag tog ut kopparspiralen , din då ?

• Förstabarnet28

Oj nu blev det fel , skulle svara dig o inte citera XD .

Svarade dig under din text :)

• Förstabarnet28

Solin1 : Vad spännande !!! Du får hålla mig uppdaterad om hur det gick ! Som sagt har BIM 24/1 kan knappt vänta har ett graviditets test hemma som jag så gärna vill testa o få ett pluss :)

• Förstabarnet28

Tack Arvidoliver !! Håller tummarna för dig med ! Håll oss uppdaterade :) !!

• Förstabarnet28

Solin1: ne jag förstår dig man vill inte bygga upp ngt o så kmr mensen o man blir besviken :( men man får tänka att d finns fler gånger o man blir bara starkare utav d och ge inte upp !! Håll mig uppdaterad så kna vi se ifall det visade ngt denna månaden <3

• Förstabarnet28

Jo det är de, d ska ju lösa upp slem som man har i kroppen ( inte bara lungorna ) . Skriv bislovonmetoden på nätet så ser du att d många som testat o d funkar och att även vissa barnmorskor rekommenderat detta

• Förstabarnet28

Kellie13: Det får man absolut tycka :)

• Förstabarnet28

Arvidoliver: Jaa :) känns som mensvärk jag haft denna helgen så jag har ingen förväntningar alls :( åker iväg 2 dagar så jag får tankarna på annat så d är skönt . Men vi håller varandra uppdaterade så får vi se :):):):):)

• Förstabarnet28
    Solin1 skrev 2019-01-21 12:05:01 följande:

Jag sitter här och väntar på om jag ska få mens eller inte, om det är som beräknat ska jag ha BIM idag, men är inte riktigt säker på hur lång min menscykel är eftersom jag precis börjat att räkna dagarna och skriva upp datum. Har haft värk av och till i magen som känns som mensvärk sedan i några dagar nu, ömma bröst och en lätt känsla av yrsel ibland, men jag tror att jag känner efter lite för mycket också. 

Jag förstår precis vad du menar !! Jag känner av en massa men kan inte avgöra vad som är vad , går på toa o hoppas innerligt att d inte ska vara ngt på pappret :( blir galen! När ska du ta test då, har du funderat på de?
  • Förstabarnet28
    Solin1 skrev 2019-01-21 16:29:26 följande:

Jag tänker nog vänta till helgen iallafall du då?

Ja jag med men jag känner redan för mkt för att tro att jag är gravid , tror starkt på att de är mensen på G tyvärr:(
  • Förstabarnet28
    SherreMol skrev 2019-01-22 12:34:41 följande:

Halloj allihop!!

Lägger till mig här med :D Första barnet för oss båda, jag är 36 år gammal och sambon är något år yngre. Detta blir andra försöket. Senaste månad med ett riktigt försök var november månad, december missade jag helt.  ÄL kom mycket tidigare än vanligt. Brukar ha cykel mellan 33-35 dagar de senaste 6 månaderna. Men givetvis så fick jag en 28 dagars cykel förra månaden. Så hann inte riktigt med innan man fick positivt äl test på CD15 haha.

Denna månaden har jag provat rosenrot + bisolvon + att ta temp. Innan så körde jag bara på ÄL test. Har kört ÄL test i ca 6 månader, men november började vi våra försök. Vi provar SMEP metoden denna månaden, BD varannan dag från sista mensdagen till man får positivts ÄL-test, sen kör vi 3 dagar i rad. Hoppar en dag och kör dagen efter. Men vi har ändrat lite och kör varannan även efter postitiv ÄL test.

Skillnaden denna månaden med rosenrot och bisolvon är att jag mitt ÄL streck på test blev otroligt starkt och att jag har haft ÄL flytningar i snart 6 dagar. Brukar knappt ha det 2 dagar annars. Fick positivt ÄL test igår eftermiddag. Jag tog rosenrot från mens-ÄL och bisolvon tar jag fortfarande. 

BIM är nog 4/2 eller 5/2. Kan tiden gå snabbare gahhhhhh

Hej hjärtligt välkommen :)

Va kul att du oxå testat rosenrot o Bisolvon hoppas på ett pluss snart då ! Jag kände av ÄL mer när jag tog rosenrot o Bisolvon kände jag att flytbibgarna var tunna så får se ifall det tagigt sig BIM 24/1 om 2 dagar alltså
  • Förstabarnet28
    SherreMol skrev 2019-01-22 12:39:34 följande:

Märkte du någon ändring när du körde med rosenrot och bisolvon? Något som var annorlunda. Vissa skriver att man känner av ÄL mer. För min del kände jag inget haha

Ja precis jag kände av min ÄL mer o tydligare så tog jag ett ÄL test CB digitalt o de var fast smiley direkt men vi hade mys dagarna innan o sen fortsatte till en dag efter så får se . Tog från första dagen mens till jag kände att ÄL närmade sig då slutade jag , brukar har 11-12 dagen så jag slutade 2 dagar innan . Skall du testa ?
  • Förstabarnet28
    SherreMol skrev 2019-01-22 14:34:17 följande:

Tackar!! :)

Ja, kände att man inte har något att förlora på att testa! Då är jag en av dem som aldrig känner av ÄL hahaha Ja men exakt, flytningarna var väldigt tunna och mer än tidigare cyklar. Vi håller tummarna!!!

Åh ska du testa på BIM? Vilken tillverkare av gravtest använder du? :)

Läst att vissa tjejer här inne tar 2 st rosenrot för att 1 inte funkade lika bra men jag tog 1 , har dock alltid känt av min ÄL så d har inte varit några större bekymmer där.

Jag tänkte använda CB digital med vecko indikator har en här hemma som väntar på mig haha :D
  • Förstabarnet28
    SherreMol skrev 2019-01-22 14:40:05 följande:

Då har ni kört på optimalt ju :P Tycker det är så svårt att veta hur ofta man ska testa med ÄL-test när det närmar sig. Jag använder stickor och sedan när det börjar bli starkare linje så tar jag in den digitala ÄL tester från CB. Billigare i längden haha Jag fick blinkade smiley i söndags, testade morgon och eftermiddag. Igår fick jag blinkade kl 8 på morgonen och efter jobbet runt 17 fick jag fast smiley :)

Samma här, när jag fick blinkade smiley så slutade jag med rosenroten. Tog en tablett på morgon och en på kvällen. Tror jag ska ta bisolvon i någon dag till, sen slutar jag med den också. Gav även mannen både rosenrot och bisolvon denna månaden. Hans reaktion var, vad är det för tabletter du stoppar i mig egentligen hahaha Men han var snäll och gick med på min plan.

Men d jätte bra du verkar veta ungefär när du ska testa så d låter givande :D !!

Ja jag gav min man endast Bisolvon o han gick med på de så snällt hahah precis men Rosenrot är ju naturligt läkemedel så han behöver inte oroa sig !

Har ni mys nu varje dag ?
  • Förstabarnet28
    SherreMol skrev 2019-01-22 15:02:06 följande:

Börjar få kolla på min kropp och cykel nu äntligen. Men testar alltid två gånger när det närmar sig :P 

Sen vi börjat försöka så har jag sett till att han tar lite omega 3 och zink. Han är trött på att det alltid smyger in en extra tablett under denna månaden hahahaha Han svårighet är att svälja tabletterna, får spyreflexer som bara den. ÅÅÅ givetvis så börjar jag skratta för det är sååå sjukt komiskt, efteråt känner jag mig lite elak :P

Vi har myst på varannan dag sedan CD 6, sedan söndags när jag fick blinkade så har vi kört varje dag. Önsketänkande är att mysa idag, imorgon, paus på torsdag och sen mysa fredag. Får se om vi pallar haha

HHAHAH man kan ju tycka lite synd men d är ingenting jämfört med vad vi får gå igenom :P

Det blir ju lite jobbigt och hålla på hela tiden man vill ju njuta oxå o inte känna att d blir en bebis fabrik typ . Har en vän som ska föder nu i februari hon berätta att hon ba låg där o vänta in när hennes man skulle komma hahah d är så hemskt när det blir så ..
  • Förstabarnet28
    Värphönan skrev 2019-01-23 21:59:31 följande:

Hoppar in här :)

Vi har försökt sen augusti och nu är första månaden med bisolvon och RR. Har ägglossning vilken stund som helst nu och försökt sexa till det var och varannan stund nu senaste veckan. Fick 6 dagar med blinkande smileys innan jag äntligen fick en fast gubbe igår kväll.

Hoppas vi alla haft vår sista mens för det här året nu!

Hjärtligt välkommen :)

Va kul o höra :D !!!! Hopppas håller tummar o tår !

När har du BIM ?
  • Förstabarnet28

Godmorgon på er alla tog ett test imorse och d visade positivt , små skakar lite kan inte förstå att det är sant ännu vill inte ha för höga hopp heller hoppas allt går bra nu, önskar er alla lycka tjejer <3
  • Förstabarnet28
    SherreMol skrev 2019-01-24 08:31:37 följande:

Grattis!!! Vas glad jag är för din skull!

Åh tack så jätte mycket <3 hoppas allt går vägen nu bara vågar inte bli för glad heller ...

Hoppas allt går som du vill o önskar ! :)
  • Förstabarnet28
    Desire223 skrev 2019-01-24 10:27:57 följande:

Hoppar gärna in här! Har försökt sen februari 2018, har sällan ägglossning. Börjat med rosenrot och fick stark ökning på äl-test imorse så ska försöka köra varannan dag nu, men ibland får jsg ingen äl trots ökning så hoppas!

Testa 2 st Bisolvon tabletter oxå för både dig o mannen löser upp slem i hela kroppen kan hjälpa lite oxå , håller tummarna för dig :)
Svar på tråden Försöker bli gravid ?