Inlägg från: Arvidoliver |Visa alla inlägg
  • Arvidoliver

Försöker bli gravid ?

Hej!

Spännande! Vad är bisolvon och rosenrot metoden? Nytt för mig. ????

Vi har två barn sedan tidigare och skall försöka på en trefje. Vi har precis fått börja försöka. Har fått botox gör min migrän kontinuerligt i flera år och det måste gå minst 4 mån efter sista injektionerna som vi får försöka. Så ni får vi äntligen!

Jag har sedan 4-5 mån tillbaka använt natural cycles och mätt min temp. Var rädd för att min menst skulle vara väldigt oregelbunden pga medicinering och att jag ätit cerazette som tog bort mensen men till min förvåning var den regelbunden direkt. Så enligt appen ska jag ha ägglossning på fre 18/1 +- 1 dag. Så hoppas det kanske kan ta sog fort!

Har hört att det kan ta tid när man medicinerats så som jag gjort dock. Även när man tar ut spiral. Har din menscykel kommit igång med regelbundenheten?

• Arvidoliver

Okej! Alltid värt att testa. Håller tummarna för er!

När jag tog ut min spiral spökade min mens väldigt. Men det var dock hormon.

Håller tummarna för er Solin1 och förstabarnet28!

Är det första barnet för dig också Solin1?

• Arvidoliver

Solin1 och förstabarnet 28: nu närmar sig BIM. Ni får hålla mig uppdaterad om status. ????

Jag har beräknad BIM 28/1. Håller alla tummar och tår!

• Arvidoliver

Förstabarnet28 och Solin1: Grattis till er båda!! Vad roligt! Hoppas verkligen allt går vägen.

Jag blev otålig när jag läste om era plus så tog ett tidigt gravtest nu på morgonen. Tycker mig kunna se en svag linje som skulle kunna innebära ett plus. Min man tycker han ser detsamma men vågar inte hoppas ännu.

• Arvidoliver

Tog ett till test nu... strecket är ännu lite tydligare. Så nu vågar jag nog faktiskt tro! Jag har också fått positivt resultat!!! ???? Så glad så jag tror jag spricker!

• Arvidoliver
    SherreMol skrev 2019-01-26 10:20:53 följande:

Grattis!!!! Va många som plussat i denna tråd, underbart!

Är jag sååå otålig, jag är endast på äl+4...måste vänta en hel vecka till innan man kan testa :(

Tack! Måste ta fler test då jag har bim på mån. Kan inte riktigt fatta ännu. Kan det tas sig så fort?!

Håller tummarna för dig!!
  • Arvidoliver
    Värphönan skrev 2019-01-26 12:24:04 följande:

Grattis!!! :)

Tack!! Overkligt... Måste ta fler test för att bekräfta!!
Svar på tråden Försöker bli gravid ?