FDFMGA skrev 2019-01-12 20:02:10 följande:
Som S-väljare är jag nöjd med det som ser ut att bli resultatet av regeringsförhandlingarna. Man kan inte begära att ett 30-procentsparti ska diktera villkoren för regeringspolitiken.
Dessutom gläder det mig att C och L inte har anfäktats av brunröta utan framstår som partier som är villiga att bekämpa rötan.
På det hela taget ett mycket lyckat slut på en lång period av politisk förvirring.
Jag är rädd att C kommer att få igenom för mycket. LAS var inte ens Reinfeldt intresserad av att peta i.
Naturligtvis anfäktas inte C och L av brunrötan. De är liberala partier. SD hatar liberala partier och det är ömsesidigt. Tyvärr är M så förblindande av makthunger att de inte kan se att SD inte är ett borgerligt parti. M är ett högerliberalt parti, dvs de är också liberala om än i mindre utsträckning är C och L. En regering som är beroende av SD kommer att bli styrda av dem. Se bara hur det gått i exempelvis Danmark. Dansk Folkeparti använder högerpartiet som marionetter och är i praktiken de som styr.