• Spaceman

Varför är det alltid mannen som ska ragga, och vad händer om alla män plötsligt slutar med det?

Jag är en väldigt tillbakadragen kille och har därför aldrig lärt mig det sociala spelet riktigt. Har aldrig varit på en riktig dejt eller raggat på en tjej.

Det klagas ju mycket på mäns beteende mot kvinnor, särskilt när de ska "ragga". Men vad skulle hända om alla män plötsligt blev som mig? Tänk om alla män förlorade "förmågan" att ragga brudar, hade ni kvinnor tagit initiativet då?

(Nej jag är inte bitter, eller lite kanske... )

• Svar på tråden Varför är det alltid mannen som ska ragga, och vad händer om alla män plötsligt slutar med det?
  • K Kalle
    CH Sohl skrev 2019-01-14 12:31:39 följande:
    Jag hade utan tvekan blivit glad för lite kvinnlig uppmärksamhet.
    Det är därför att du är man och därför är lite småtänd på alla kvinnor. Minst till 2% i alla fall. För kvinnor är det lika obehagligt som jag antar att det skulle vara för dig att bli uppraggad av män.
  • RilleO
    K Kalle skrev 2019-01-14 14:45:40 följande:
    Det är därför att du är man och därför är lite småtänd på alla kvinnor. Minst till 2% i alla fall. För kvinnor är det lika obehagligt som jag antar att det skulle vara för dig att bli uppraggad av män.
    Jag känner inget obehag, bara ointresse. Skulle en kvinna stöta på mig skulle jag nog mest bli förvånad.
  • riboflavin
    CH Sohl skrev 2019-01-14 12:37:26 följande:

Varför inte ragga på någon av de killarna som INTE är påflugna?

Jag väljer tyvärr att tro att i grund och botten är det rädsla för att få nobben som är den verkliga anledningen kryddat med bekvämlighet och i vissa fall egoboost.

Är det inte precis det jag skrivit att jag gör? Om ömsesidigt intresse uppstår tar jag gärna initiativ, och de jag intresserar mig för är i regel de som inte hårdraggar. Men ute man får ju aldrig chansen att vara ifred och prata med någon som är mer tillbakadragen utan att bli störd av en hop idioter som vill parningsdansa.
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Monchichier
    CH Sohl skrev 2019-01-14 10:53:32 följande:

Varför kan inte kvinnor bjuda till och vara mer tydliga?

Vad menar du med ?mer tydliga?. Vad ska man göra enligt dig? Gå fram till killen man precis träffat och fråga om han vill gifta sig och skaffa barn? Är det vad man måste göra för att killar ska fatta att man är intresserad?
  • rememberme

Tjejer går ut för att ha kul. Killar går ut för att ragga/ligga. Deras första intention är att du är en creepy typ om du helt random går fram och drar någon raggningsreplik. De flesta män låser sig och mainstream media har målat upp hur män ska vara. Beta males. (Dom har blåst oss totalt)

Beta males är det värsta kvinnor vet. Att vara en cool snubbe fungerar bäst. Framgå med humor istället för tråkiga rader som inte fungerar. Spela på humor för att få first impression. Visa att du är Alpha och avlägsna dig helt. Det får henne att jaga dig. 

Tjejer går på känsla/känslor det gör inte män. Det är ute efter något, det vet kvinnorna. Kom aldrig bakifrån och stöt på en kvinna. Visa respekt om hon avlägsnar det betyder inte, att hon INTE är intresserad utan söker space.

Slutar kvällen bra, kolla in i hennes ögon. Visa någon form av fysisk beröring, gör dock inte detta med en blyg tjej. Det funkar när ni landat hemma. Cool

• RilleO
    riboflavin skrev 2019-01-14 20:06:56 följande:
    Är det inte precis det jag skrivit att jag gör? Om ömsesidigt intresse uppstår tar jag gärna initiativ, och de jag intresserar mig för är i regel de som inte hårdraggar. Men ute man får ju aldrig chansen att vara ifred och prata med någon som är mer tillbakadragen utan att bli störd av en hop idioter som vill parningsdansa.
    Jag raggar aldrig så jag känner mig inte träffad av det där med att hårdragga, tvärtom. De enda som stör är andra män.
  • RilleO
    Monchichier skrev 2019-01-14 20:07:10 följande:
    Vad menar du med ?mer tydliga?. Vad ska man göra enligt dig? Gå fram till killen man precis träffat och fråga om han vill gifta sig och skaffa barn? Är det vad man måste göra för att killar ska fatta att man är intresserad?
    Med vissa killar måste man vara MYCKET tydlig med. Min förra fru släpade hem mig då jag hade somnat (det var en skittrist fest).
  • RilleO
    rememberme skrev 2019-01-14 20:31:07 följande:

Tjejer går ut för att ha kul. Killar går ut för att ragga/ligga. Deras första intention är att du är en creepy typ om du helt random går fram och drar någon raggningsreplik. De flesta män låser sig och mainstream media har målat upp hur män ska vara. Beta males. (Dom har blåst oss totalt)

Beta males är det värsta kvinnor vet. Att vara en cool snubbe fungerar bäst. Framgå med humor istället för tråkiga rader som inte fungerar. Spela på humor för att få first impression. Visa att du är Alpha och avlägsna dig helt. Det får henne att jaga dig. 

Tjejer går på känsla/känslor det gör inte män. Det är ute efter något, det vet kvinnorna. Kom aldrig bakifrån och stöt på en kvinna. Visa respekt om hon avlägsnar det betyder inte, att hon INTE är intresserad utan söker space.

Slutar kvällen bra, kolla in i hennes ögon. Visa någon form av fysisk beröring, gör dock inte detta med en blyg tjej. Det funkar när ni landat hemma. Cool

Jag går varken ut för att ragga eller ha kul. Jag har mest varit med kunder på krogen och då är det DE som skall ha kul. 
  • rememberme
    RilleO skrev 2019-01-14 21:14:51 följande:
    Jag går varken ut för att ragga eller ha kul. Jag har mest varit med kunder på krogen och då är det DE som skall ha kul. 
    förklara din poäng :)
  • RilleO
    rememberme skrev 2019-01-14 22:05:18 följande:
    förklara din poäng :)
    Vad är det som är oklart? Jag går inte på krogen om inte jobbet kräver det.
Svar på tråden Varför är det alltid mannen som ska ragga, och vad händer om alla män plötsligt slutar med det?