• Spaceman

Varför är det alltid mannen som ska ragga, och vad händer om alla män plötsligt slutar med det?

Jag är en väldigt tillbakadragen kille och har därför aldrig lärt mig det sociala spelet riktigt. Har aldrig varit på en riktig dejt eller raggat på en tjej.

Det klagas ju mycket på mäns beteende mot kvinnor, särskilt när de ska "ragga". Men vad skulle hända om alla män plötsligt blev som mig? Tänk om alla män förlorade "förmågan" att ragga brudar, hade ni kvinnor tagit initiativet då?

(Nej jag är inte bitter, eller lite kanske... )

• Svar på tråden Varför är det alltid mannen som ska ragga, och vad händer om alla män plötsligt slutar med det?
  • CH Sohl
    Persikaplommon skrev 2019-01-14 11:02:44 följande:
    De kan om de vill. Men kvinnor ? bjuder till ? om de är intressade av en viss man , och inte för att män de inte vill ha ska få ligga.
    Om nu kvinnors raggning är så sublim att män måste gå en kurs i att läsa kvinnors signaler så är ju ett hett tips till kvinnor att samla lite mod och vara tydligare när det är någon ni är intresserade av.
  • CitronTulo
    CH Sohl skrev 2019-01-14 11:08:30 följande:
    Om nu kvinnors raggning är så sublim att män måste gå en kurs i att läsa kvinnors signaler så är ju ett hett tips till kvinnor att samla lite mod och vara tydligare när det är någon ni är intresserade av.
    Jag tror att många kvinnor raggar som de själva skulle vilja bli raggade på? Många killar kan vara väldigt rakt på sak och vägra ta ett nej, kvinnor (generellt) kanske skulle önska att männen gick en kurs i att ragga lite snyggare?
  • K Kalle

Så underbart det hade varit, särskilt när jag var i 20-årsåldern, om män slutade ragga och man istället själv fick välja att kontakta de man var intresserad av och i övrigt fick vara ifred!

• K Kalle
    Monchichier skrev 2019-01-11 10:03:55 följande:
    Du säger att du är tillbakadragen och aldrig lärt dig det sociala spelet. Kan det vara därför som du tycker at ingen raggar på dig? För att alla raggningsförsök går över huvudet?
    Så var det för min man. Han fattade aldrig när kvinnor visade intresse. Tur för mig för då var han ledig när jag hittade honom!
  • CH Sohl
    CitronTulo skrev 2019-01-14 11:23:15 följande:
    Jag tror att många kvinnor raggar som de själva skulle vilja bli raggade på? Många killar kan vara väldigt rakt på sak och vägra ta ett nej, kvinnor (generellt) kanske skulle önska att männen gick en kurs i att ragga lite snyggare?

Kan man inte vara tydlig och samtidigt visa respekt?

Är inte hela iden med att ragga på någon att man vill visa sig från sin bästa sida?

• CH Sohl
    K Kalle skrev 2019-01-14 11:25:24 följande:

Så underbart det hade varit, särskilt när jag var i 20-årsåldern, om män slutade ragga och man istället själv fick välja att kontakta de man var intresserad av och i övrigt fick vara ifred!

Jag fick vara ifred och det var INTE underbart tills mitt ex släpade hem mig till sin studentlya. Jag tillhör de männen som kan ha en kvinna sitta på mig utan att fatta vinken.
  • elliss

Det som skulle hända är att alla kvinnor skulle få LUGN OCH ROOOOO 

• K Kalle
    CH Sohl skrev 2019-01-14 11:29:39 följande:
    Jag fick vara ifred och det var INTE underbart tills mitt ex släpade hem mig till sin studentlya. Jag tillhör de männen som kan ha en kvinna sitta på mig utan att fatta vinken.
    Kvinnor är lika ointresserade av män de inte vill ha som heterosexuella killar är av andra killar. Tycker du att det hade varit trevligt om du hela tiden blev raggad på av diverse både unga och gamla män? Så är det det känns för kvinnor när obehagliga män inte lämnar dem ifred.
  • Mimosa86

Jag tror det hade varit bra. Jag tror vi kvinnor bör ta fler första steg.

Anledningen till att jag aldrig tagit första steget är för att jag upptäckt att jag värderats så mycket högre om killarna får kämpa. Ligger något gammalt i att en kille vill övervinna en kvinna. Tyvärr.

Och en kvinna som man kämpar för utnyttjar man inte lika oftare och hon får en mer safe tillvaro

• K Kalle
    Mimosa86 skrev 2019-01-14 11:37:15 följande:

Jag tror det hade varit bra. Jag tror vi kvinnor bör ta fler första steg.

Anledningen till att jag aldrig tagit första steget är för att jag upptäckt att jag värderats så mycket högre om killarna får kämpa. Ligger något gammalt i att en kille vill övervinna en kvinna. Tyvärr.

Och en kvinna som man kämpar för utnyttjar man inte lika oftare och hon får en mer safe tillvaro

Jo, det finns många sådana män. De gillar "svårfångade" kvinnor. De tror uppenbarligen att kvinnor som raggar själva när som helst kan ragga upp en annan man och vara otrogen eller dumpa honom.
Svar på tråden Varför är det alltid mannen som ska ragga, och vad händer om alla män plötsligt slutar med det?