Anonym (Frusyrlig) skrev 2019-01-16 07:37:36 följande:
Förlåt gnällinlägg
Jag/vi vill så gärna bli gravid... Precis som alla ni andra förstås!
Men jag kan inte bli det på naturlig väg utan måste insemineras.( Därför är det ju extra viktigt att ha koll på ägglossning.)
Jag kan inte mysa med min fru och hoppas på det bästa ( det spelar ju ingen roll hur mycket vi myser det kommer ju aldrig kunna tillverkas ett barn mellan två tjejer).
Det här är faktiskt enda gången jag kan önska att hon hade lite sperma :)
Mitt gnäll kommer här: Jag kan känna mig avundsjuk på er som kan mysa på månad efter månad och hoppas på det bästa. Jag får bara en möjlighet o tar det sig inte så måste liksom allting börjar om ( med planerna på spermiedonation och så vidare och så vidare)
Jag vet att min sorg när det inte tar sig säkert är densamma som er andra men på något vis tror jag att ni ändå kanske kanske kanske ha det lite lättare i alla fall med försöken!
Sedan hör jag till de här kvinnorna som aldrig får utslag på ägglossningstest. Jag har en väldigt liten stegring i östrogenet som inte räcker för utslag.
Förresten kanske detta inte blir ett gnälll- inlägg utan att pepp -inlägg till alla er som har en man att mysa med mys på för 17gubbar! mys mys mys och förr eller senare så tar det sig kanske.
Själv ska jag mysa med en spruta på fredag.
Jag hoppas verkligen ingen tar illa vid sig. Det är inte min mening. jag ville bara få gnälla av mig lite...
Jag förstår att det är jobbigt när naturen valt att enbart en kvinna och en man kan få biologiska barn, men visst är naturvetenskapen fantastisk att man ändå kan få barn på annat sätt :) men då blir jag nyfiken på hur det fungerar med donator? Får ni välja själva spermier från en man, alltså beroende på hur han ser ut i hårfärg och hudfärg Eller blir ni tilldelade en donator som ni inte vet nånting om? Du får gnälla hur mycket du vill, det är därför vi finns här, för stt stötta och peppa varandra under denna jobbiga tiden när man längtar så mycket!