Nr2år2019 skrev 2019-01-15 15:06:35 följande:
Hej :) Jag hoppar in här från januari-tråden. Var så säker att det hade tagit sig denna månad, men så idag kom ändå mensen en dag för tidigt :( Första gången jag känner mig uppriktigt besviken och lite nere. Men det är bara att ta nya tag och kämpa vidare!
Denna cykel är jag sugen på att testa med ÄL-stickor för första gången då jag tycker det kan vara knepigt att känna exakt när ÄL infinner sig, även om jag ofta har ett hum... Är det möjligtvis någon som skulle kunna berätta för mig hur det fungerar? Jag har förstått att man ska börja ta dom ganska omgående efter mensen och kommer att se en stegring fram tills att båda strecken är lika starka, visst? Men sen då, är ägglossningen precis då eller infinner den sig någon dag senare eller hur funkar det? :) Skriver in mig i BIM-listan den 10/2. Lycka till allihop, hoppas detta blir vår månad!!
Jag använder clearblue advanced ägglossningstest. Tycker de ör bra då de blir en blinkande smiley eller en fast smiley som visar när man är mest fertil och när ägglossnkngen kommer. Börjar använda de på cd 12 då min äl ofta är på cd 14-18. Fick fast smiley igår morse så nu börjar väntan till bim.