Inlägg från: Jag är bara jag |Visa alla inlägg
  • Jag är bara jag

Hur valde ni?

Vi valde utifrån avstånd- inget land långt bort, bemötande vid mejlkontakt, vad de erbjöd, pris och ingen kö. Blev en klinik i Brno, Tjeckien. Bytte till en annan (Unica) efter 3 misslyckade ED. Fick barn på 7:e ED:n och 3:e graviditeten efter ökad medicinering. De var alltid villiga diskutera mediciner och annat. Bl.a ändrade de pipettens utseende eftersom jag hade böjd ingång så själva insättningen gick lättare. I Sverige bara sobbade de in den.

Vi gjorde först 3 FET med överblivna embryon från andra ÄD. Sen färskförsök-fick 5 embryon (blastisar), färskförsök igen -fick 4 embryon (blastisar), och 2 FET. Sen kom första barnet. Glad Andra kom efter FET med det sista embryot vi hade. FörvånadGlad

• Jag är bara jag
    Fröken lillasyster skrev 2019-01-10 18:22:30 följande:
    Tack för att ni delar med er!

Jag är bara jag - vilken klinik i Brno var ni på först? Vad var det som gjorde att nu bytte? Rekommenderar du Unica? 

!
    Vi var på Reprogenesis först och bytte för att vi kände att alternativen var för snäva vad gällde mediciner. Unica bytte direkt till en annan progesteronsort för de sa att den andra var en gammal sort och den nya funkade bättre. När jag inte blev gravid ändå dubblade de dosen tills nästa gång och då blev jag gravid. Eftersom de gett mig 2 barn rekommenderar jag dom verkligen! Solig
  • Jag är bara jag
    Fröken lillasyster skrev 2019-01-13 08:22:11 följande:
    Då ska jag nog titta lite närmre på Unica också! Känner att den inställningen till att ändra och pröva andra mediciner är precis det jag vill känna att kliniken vi väljer har!
    Reprogenesis har jag inte tittat så mycket på däremot Reprofit och Gennet. Deras mail och information tilltalar mig. Tycker också om konceptet med att man får försök nummer tre/fyra utan kostnad om man inte lyckats innan dess!
    Unica finns ju numer i Prag också. Mim gamla koordinator jobbar där. Tyckte de var jättebra, inga problem med engelskan heller, alltid snabba svar. De bokade hotell med rabatt också. Aldrig "tvärsöver" vad gäller medicin eller behandlingar. Skickar mediciner med posten till Sverige.
  • Jag är bara jag
    Fröken lillasyster skrev 2019-02-01 18:05:55 följande:
    Vet du något om deras kliniker, om den ena eller andra är bättre eller att föredra? Prag är vl mest smidigt att ta sig till men om den andra är bättre så kan man ju gärna göra sig det besväretGlad
    Vet egentligen inget alls om den i Prag. Men den borde ju vara bra eftersom den i Brno är bra. Kanske t.o.m bättre på vissa områden, men då menar jag som t.e.x engelsk text på kliniken- tog ett tag innan man fattade att ambulance var mottagningsrum!- och kanske fler engelskspråkiga, men det är ju mer petitesser. Att hon på apoteket knappt kunde engelska kvittade, det gick ju betala ändå. Det är lätt ta sig till Brno också, vi har älskat tågresan dit. 3 timmars avkoppling med fantastisk utsikt. I Prag har vi bott billigt, men bra och i Brno lyxigt, men ändå billigt p.g.a rabatt via kliniken.
Svar på tråden Hur valde ni?