• Ambra78

Hur valde ni?

Vi valde Ukraina(efter att ha testat en klinik i polen utan lyckat resultat)
    De hade ett program där man fick obegränsat antal försök och pengarna tillbaka garanti inom fem försök..
    ALLT ingick i priset; hotell, hämtning på flygplasts, provtagning och mediciner.
    Och mååånga donatorer att välja mellan.
    De stätter dessutom bara in femdagars-topp-kvalité embryon, vilket också garanteras i programmet.
    Allt gick så snabbt och smidigt så det knappt känns som det har hänt!!
    Hade en superbra kordinator och är så otroligt nöjd!
    Det tar dessutom bara strax över 2 timmar att flyga till Kiev...

Vi lyckades på första försöket där.. Så efter 5 års försök och med 5 missfall i bagaget kom äntligen lillebror och vår familj blev komplett<3

• Ambra78

Innan Ukraina testade vi Invimed i Polen..

Men det gick inge vidare... När läkaren i Ukraina hörde den ?medicinska processen? jag fått på Invimed bara skakade hon på huvudet...

• Ambra78

Skulle vara citations-tecken runt medicinska processen men det blev frågetecken ist av nån anledning(iaf i min webäsare)....!

• Ambra78
    Fröken lillasyster skrev 2019-01-13 21:23:22 följande:
    Spännande, hade aldrig hört talas om dem innan! Hur kom ni i kontakt med dem och hur fungerade kommunikation osv? Vilken medicinering fick du innan/efter äd? Hur flög ni dit, var det krångligt? Har varit inne och läst på deras sida nu och det kändes proffsigt!
    Den hade iaf då högst betyg på www.eggdonationfriends.com/ så det var där jag hittade den
    Jag bor ju i Stockholm och då(startade moin process i Jan 2017) så gick två flighter om dagen från Arlanda till Kiev, och där blev jag hämtad av en anställd på kliniken och allt var förberett(hotellrum, besök på kliniken, mat(!!)), hur smidigt som helst!
    Hade en superkoordinator, Yarina hette hon, bra på engelska och svarade jämt direkt!
  • Ambra78
    Fröken lillasyster skrev 2019-01-13 21:23:22 följande:
    Spännande, hade aldrig hört talas om dem innan! Hur kom ni i kontakt med dem och hur fungerade kommunikation osv? Vilken medicinering fick du innan/efter äd? Hur flög ni dit, var det krångligt? Har varit inne och läst på deras sida nu och det kändes proffsigt!
    Såg nu att det var fler frågor, var lite stressad och skulle in på möte när jag svarade första gången

Medicinering jag fick var:
    * Intralipid dropp, först 10dagar före insättning sedan en gång till direkt efter.
    * Östrogen-tabletter och kräm
    * Injektioner med progesteron, tror jag tog till vecka tolv.
    * En medicin för bättre cirkulation, kommer dock ej ihåg vad den hette.
    * Prednisolon mot överaktivt immunförsvar eftersom jag haft så många missfall.
    * Baby-aspirin 

Kommer dock inte ihåg exakt hur jag tog all medicinering längre..

Och det var direktflyg mellan Arlanda och Kiev ca 2,5h.
    Många stannar nog på kliniken i 10 dagar(dag 1: undersökning/dropp och någon injection, dag 10: embryoinsättning) men eftersom det var så otroligt smidigt att åka, så åkte jag hem mellan undersökning och embryoinsättning

En annan sak som jag tyckte var skönt var att eftesom hotellet ägdes av kliniken så var alla hotellgäster i samma sits som en själv. Vi träffade både ett svenskt och ett norskt par som vi pratade en hel del med
  • Ambra78
    Anonym (ingen bra klinik) skrev 2019-01-13 16:30:40 följande:
    Nej, invimed är ingen bra klinik, det startades flera trådar här sommaren/hösten 2018 av kvinnor som varnade för just den kliniken. Så den ska man passa sig för !
    Nä, dem kommer jag inte rekommendera..
    Två försök ingick i priset förutsatt att det fanns embryon kvar att frysa in.
    Alla våra ägg blev befruktade och flera gav embryon av riktigt god kvalité.
    Två embryon sattes in, men jag blev inte gravid..
    När jag kontaktade kliniken för att boka mitt andra försök så hade INGET av embryona gått att frysa!! Så jag skulle isf behöva betala allt från början igen..
    Visst kan det ha varit så, men känslan jag fick var att mina embryon antingen aldrig funnits eller hamnat i vasken...

Dessutom fick man knata till apoteket och köpa sina mediciner själv och alla prover fick betalas separat också, vilket gjorde att det plötsligt kostade betydligt mer än utlovat..

På kliniken i Ukraina ingick allt, det enda jag betalade utöver priset var mina flygresor, t.o.m mat ingick! Har man dessutom som klinik pengarna-tillbaka-garanti så ligger det ju mer i deras intresse att det ska gå bra. 
  • Ambra78
    Fröken lillasyster skrev 2019-01-18 07:04:06 följande:

Stämmer det att man måste vara gifta för att åka till dem? Förstod så av deras informationsmail... Då går det valet bort i så fall då vi ännu bara är sambos o förlovade! Giftermålet finns med i planerna men nu känns det mest självklart att lägga pengarna på ÄD istället...

Man behöver bara vara gift för deras surrogatprogram.. Iaf var det så när jag var där (Jan 2017).. Pratade tom en singel tjej från Tyskland som gjorde äd och spermiedonaton helt själv då...
Svar på tråden Hur valde ni?