Om du skulle designa ditt bröllop igen, vad skulle du ändra på?
Vi gifte oss utomhus på ett torp med 50 gäster. Vi fick mycket hjälp av släkt och vänner med mat, servering, sminkning, fotografering, musik mm vilket vi var väldigt glada för. Jag är jättenöjd med vårt bröllop och det är väl egentligen bara två saker jag skulle ändra på i efterhand.
1. Se till att hämta ut ringarna innan guldsmeden stängde för sommarsemester! Vi lämnade in mannens ring för putsning och gravering och min förlovningsring för putsning och fick ett datum då det skulle vara klart. Vi låg dock hemma med feber hela familjen det datumet (en fredag) så jag valde att åka dit och hämta ut dem direkt efter helgen. När jag kom dit på måndagen satt det en lapp på dörren om att de hade semesterstängt till måndagen efter vår bröllopsdag. Jag blev jättebesviken eftersom de inte hade sagt något om att de skulle hålla stängt så länge och att utlämningsdatumet var sista dagen innan semestern. Hade jag vetat det hade någon av oss pallrat oss iväg trots feber. Trots att vi saknade ringarna bytte vi ringar ändå under vigseln. Jag hade vigselringen och så köpte vi en leksaksring till mannen. Lite surt såklart men det funkade och är ändå lite kul såhär i efterhand. :)
2. Inte gifta mig två månader efter en förlossning. Det blev mycket fokus på amning (inte helt lätt i bröllopsklänning) och att hålla en liten bebis lugn och nöjd under tal mm. Det hade varit skönt om yngsta var lite äldre så vi hade känt oss bekväma med att ha barnvakt under vigseln/festen och som sedan hade kunnat åka hem med barnen så jag och min nyblivna man hade kunnat bo en natt på hotell eller så. Nu åkte vi nattbussen hem med två barn sovandes i varsin vagn och sedan spenderade vi bröllopsnatten i varsin säng med varsitt barn.
Ingen av dessa saker förstörde dock bröllopet på något sätt. Jag är som sagt väldigt nöjd och glad över hur bra det blev! Vacker vigsel och rolig fest med fantastiska vänner. Jag vill göra om det igen! :)