• Anonym (Så otroligt fundersam)

Är knarket orsaken till att jag blev bortvald?

Okej, såhär är det,

Jag började dejta en kille i augusti, han bodde här men skulle en månad senare flytta för jobb utomlands under ett halvår ca.

Väldigt tidigt in i dejtandet berättade han om sitt tidigare liv där han var uppväxt, i Stockholmsområdet, som vart kantat av droger och kriminalitet sen tidig ålder. Han berättade massvis för mig, och jag berättade om min nolltolerans för droger, men talade även om för honom hur stark han var som flyttade tvärs över landet ensam för att komma ifrån skiten.

Det var då han flyttade till min stad. Han försökte verkligen komma ifrån, och jag ville verkligen ge denna killen en chans då vi båda kände det där klicket som så många pratar om.

Jag kunde tycka att han drack en del, annars var han lika reko som vem som helst, jobbade och betalade för sig, om än något slarvig med pengar kanske..

Dagen kom och han flyttade utomlands, skulle jobba i London en period, men han berättade många gånger att han skulle komma tillbaks till mig efteråt, för det var här han ville bo.

Vi hade en nära och fin kontakt på FaceTime, sms, messenger och telefon varje dag. Inte allt på samma dag givetvis, men vi hördes varje dag.

Han ville presentera mig för sina vänner, sin familj, han ville starta familj med mig. Han berättade för mig så otroligt ofta hur mycket han tyckte om mig och han fick mig att känna mig speciell. Han ringde i tid och otid bara för att höra hur min dag var osv.

Dessvärre råkade han lite illa ut i London så han beslutade sig för att åka hem ett par månader tidigare än planerat.

Han skulle bara hem och hälsa på familjen i Sthlm i ett par dagar, sen skulle han komma till mig på direkten. Ska tillägga att han var orolig för att träffa sin umgängeskrets igen då i princip allihop håller på med någon form av skit..

Och nästan direkt han kom hem igen började jag bli oviktig, för då umgicks han med sina vänner dygnet runt och gjorde gud vet vad.

Jag har försökt få förklaring men jag får inget svar alls, alltså han har ignorerat mig i en månad nu.

Dagen innan han kom hem lovordade han mig så högt, dagen efter han kom hem och träffade sina vänner är jag inte värd att höra av sig till.

Är det droger som gör att han är så? Eller är han bara ytterligare en idiot som man var dum nog att lita på?

• Svar på tråden Är knarket orsaken till att jag blev bortvald?
  • felicityporter
    klyban skrev 2019-01-10 15:04:06 följande:

Det var även cannabis som jag förstod det.

Men jag misstänker en del psykiskt i botten, och att drogerna är bara en symtom av dessa.

Min uppfattning var att han var en blandmissbrukare.
  • klyban
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2019-01-10 16:35:05 följande:
    Fortsätt jiddra vidare, du kanske hittar någon som lyssnar på ditt skit.
    Men ad hominem, vad är det argument för som har med sak och göra?

Är det så svårt och prata sak, eller vad beror din dubbla ad hominem nu?
    hur många meter var det?
  • klyban
    felicityporter skrev 2019-01-10 20:41:18 följande:
    Min uppfattning var att han var en blandmissbrukare.

Jo, det är jag med på.

Dock så pratar man om få procent som får problematisk konsumtion, som det vore all när man pratar om de som konsumerar droger.
    Varför gör man detta?

Varför pratar man inte mer om endast de som får en problematisk konsumtion av droger?
    Än inkludera de som inte får en problematisk konsumtion av droger i denna grupp så det blir alla.
    Finner detta lite underligt och märkligt.

Sen ska tilläggas att de andra drogerna som är upptagna här, är att de har olika procentsatser som blir till problematiska konsumenter.
    Har bara cannabis och alkohol i huvudet, alkohol ligger på 12-15% säger många.
    Det är väl bara droger som svamp och LSD som har kraftigt mindre problematiska konsumenter, heroin har troligtvis mycket mer(vet ej vad man säger totalt sett just nu).

hur många meter var det?
  • Anonym (Rationell)
    Anonym (Så otroligt fundersam) skrev 2019-01-06 19:59:08 följande:
    Han har erkänt vid två tillfällen att han knarkat sen vi träffats, ena gången vid samma tillfälle som han skulle dra till London, och andra när han kom hem. Så jag vet att han håller på.
    Att ta droger två gånger på ett halvår (eller hur lång tid det nu var) är knappast ett missbruk. Förutsatt att han talar sanning då. 

Vad handlar det om för droger?
  • felicityporter
    klyban skrev 2019-01-10 21:00:38 följande:

Jo, det är jag med på.

Dock så pratar man om få procent som får problematisk konsumtion, som det vore all när man pratar om de som konsumerar droger.
    Varför gör man detta?

Varför pratar man inte mer om endast de som får en problematisk konsumtion av droger?
    Än inkludera de som inte får en problematisk konsumtion av droger i denna grupp så det blir alla.
    Finner detta lite underligt och märkligt.

Sen ska tilläggas att de andra drogerna som är upptagna här, är att de har olika procentsatser som blir till problematiska konsumenter.
    Har bara cannabis och alkohol i huvudet, alkohol ligger på 12-15% säger många.
    Det är väl bara droger som svamp och LSD som har kraftigt mindre problematiska konsumenter, heroin har troligtvis mycket mer(vet ej vad man säger totalt sett just nu).

Absolut, alla har knappast en problematisk konsumtion. Jag trodde att TS menade att han pundat skitmycket när han bodde i Stockholm och därför ville komma ifrån. Det var uppfattningen jag fick, men jag kan ju givetvis har fel. Detta vet han bara själv.

I vilket fall som helst tror jag inte att TS blev bortvald av drogerna. Känner inte någon pundare som skulle ignorera nån de älskar i en hel månad bara pga droger. Då ligger det något annat bakom och jag gissar ny tjej.
  • Anonym (Så otroligt fundersam)
    felicityporter skrev 2019-01-11 07:42:26 följande:

Absolut, alla har knappast en problematisk konsumtion. Jag trodde att TS menade att han pundat skitmycket när han bodde i Stockholm och därför ville komma ifrån. Det var uppfattningen jag fick, men jag kan ju givetvis har fel. Detta vet han bara själv.

I vilket fall som helst tror jag inte att TS blev bortvald av drogerna. Känner inte någon pundare som skulle ignorera nån de älskar i en hel månad bara pga droger. Då ligger det något annat bakom och jag gissar ny tjej.

Han har pundat skitmycket när han bodde i Sthlm, i många år. De flesta drogerna förutom sprutor har han berättat för mig.

Det kan bero på precis vad som helst, och jag är okej med det. Jag var bara ute efter o se om drogerna kan få någon att ?bry sig mindre? under ett tag.

Efter ca två v skrev jag till honom och bad han att inte skulle kontakta mig mer. Och det hela startade för ca en månadsedan.
  • felicityporter
    Anonym (Så otroligt fundersam) skrev 2019-01-11 09:04:12 följande:
    Han har pundat skitmycket när han bodde i Sthlm, i många år. De flesta drogerna förutom sprutor har han berättat för mig.

Det kan bero på precis vad som helst, och jag är okej med det. Jag var bara ute efter o se om drogerna kan få någon att ?bry sig mindre? under ett tag.

Efter ca två v skrev jag till honom och bad han att inte skulle kontakta mig mer. Och det hela startade för ca en månadsedan.
    Visst kan det ha många orsaker och enligt egen erfarenhet kan inget knark i världen få någon att ignorera den man älskar i en hel månad. En vecka kanske, men absolut inte total tystnad i en månad (eller mer).
    De flesta som sysslar med sådant har väldigt mycket känslor och lätt för att bli förälskade, alldeles för lätt. När förälskelsen svalnat hittar de ofta någon ny.
  • klyban

Ja, den och/eller att det finns en lite svårare psykisk ohälsa i grunden, som triggar all denna konsumtion.

Sen varför jag pratar om detta med antalet problematisk konsumenter.
    Det är för att man vill få det till alla har en problematisk konsumtion, medan verkligheten säger nått helt annat.
    Dom andra drogerna har en högre frekvens av detta, andra mindre.

Har funnit många trådar att vara rena relationsproblem, och inget med droger att göra(även om man vill göra det till en sak efter 10 års förhållanden, där har man ju tröttnat på varandra) detta uppfattar jag inte som med TS.
    Har man relationsproblem av andra orsaker, så finns det inget mer korkat än att kräva nått.
    För om man kräver och får framgång, så sitter du med samma partner man inte ens gillar från början längre.
    Polarens tjej gjorde detta med alkohol och hennes ex.
    Där hon var vansinnigt trött på mannen, och rikta all fokus på alkohol och ultimatum som gick igen inom någon månad.
    Och sen satt hon i detta hemska förhållande i 5 år till och hade dåligt samvete över att hon hade identifierat fel problem och enbart var ett relationsproblem.

Jag bryr mig inte om vad folk äter eller konsumerar, det enda viktiga är hur de agerar mot mig.
    Och agerar man illa, så adresserar man rätt saker, än göra sig otjänsten att fokusera på fel saker.
    För tar man fokus på fel saker, så kommer det troligtvis sluta med att det blir fel i andra änden med.

Jag berättade för min tjej att jag skulle medicinera ryggen pga smärta och vakna så ofta på natten.(endast periodvist)
    Hon sa bara okey, men med lite oro i ögonen.
    Sen pratade hon om en större oro många år senare, då sa jag "Är du medveten att jag inte rökt på ett par år?"
    Det var vid detta tillfälle hon helt vände om cannabis, hon skulle troligt aldrig använda det dock.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2019-01-10 23:45:54 följande:
    Som sagt fortsätt läsa dina böker och leka smart.

Leka smart?
    Det är fakta vi talar om, men du vill bara prata om mig.
    Vad kommer denna extrema fascination av mig som person?

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2019-01-11 16:44:55 följande:
    Fakta.... du vet inte ett jävla skit... jag spyr på folk som du som tror att de är Einstein bara för att de läst något i en bok.

Jag vet mer än tillräckligt om ämnet, dock du inget har det visat sig!
    Då det enda du ger oss är ad hominem om mig, vad beror denna extrema fascination av mig som person?
    Och varför inbillar du dig att min person är argument för sak?

hur många meter var det?
  • Anonym (Utan tvekan)

Det är vanligt med återfall hur beslutsam man än är.

Främst om det uppstår situationer som påverkar negativt. Tänker på det du skrev om att det hänt något i London. Längtan uppstår då lätt att bara för en stund fly från det jobbiga. Få tänka på annat. Sen blir det lätt att man fastnar i den onda cirkeln igen som i stunden inte längre känns som så ?ond?. Han har säkert tagit avstånd från dig då han vet att du har nolltolerans mot droger och då det sista han förmodligen vill i nuläget efter sitt återfall är att känna sig mer misslyckad än vad han förmodligen redan gör. Låt han gå hur jobbigt det än känns och jaga inte och försök att inte dömma. Låt han göra sin inre kämpar resa. Det är troligtvis en resa som du aldrig kommer att kunna förstå dig på. Han kommer att resa sig igen och ta sig upp på fötter igen och en dag kanske han inte faller tillbaka och står sig stark helt utan drogerna. Kram till dig.

• klyban
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2019-01-11 21:35:30 följande:
    Du vet inte ett jävla skit! Jag jar rökt i varje dag i över 20 år och kan nog mer om ämnet än vad du någonsin kommer kunna. Så lev i din lilla drömvärld och lek smart här på fl

Du uppvisar dock inga kunskaper, inte den allra minsta.
    Utan det du pysslat med är först någon slags härskarteknik, för sen övergå till bara ad hominem istället för sak.

Och nej, jag tror du aldrig ens sett cannabis på ett vykort ens.

Så när ska du visa dina kunskaper på nått av jag sagt?
    Eller ska vi bara se hur jag är den enda som komemr till bordet med fakta?

hur många meter var det?
  • Bolliz

Jag läste inte hela tråden så du har säkert redan fått alla svar du kan om knark men jag könner oxå igen mig. Knark är ett jävla helvete. Man ljuger tom för sig själv. Att man är ren trots att man bara nyktrat till. Garanterat har han använt droger hela tiden, fast du har inte tillräcklig erfarenhet för att upptäcka det. Konain tex är man helt klar i knoppen när man snortat. Beroende på mängd såklart. Men en lina för att piggna till märker inte ovana. Röka på är lätt att dölja om man är van. Alkohol dricker han med dig för att slippa abstinensen.

Har han haft svårt att få utlösning/orgasm så beror det troligtvis på centralstimulantia droger.

Om du har noll tolerans så är detta fel kille för dig. Önskar er båda lycka till!

• klyban
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2019-01-12 15:55:12 följande:
    Lärt sig några latinska ord och leker professor. Du vet inte ett jävla dugg.

Jag leker inget, du inte är saklig, inte ens på nått sätt.
    Ad hominem är vad du håller på med, där du väljer diskutera person istället för sak.
    Men när du säger detta, får vi inte längre säga Volvo längre då?
    eller är det bara jobbigt och se hur du helt undviker diskussion?

Jag tror inte du vet nått, med tanke på vad du skriver.
    Varför du är här, det är en gåta.
    Men man ramlar inte av några tåg pga bara cannabis, det vet vi redan med säkerhet.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2019-01-12 20:02:27 följande:
    Man kan ju undra vad DU gör här. Du tillför inte ett skit i ämmnet. Vad du har läst i någon bok går inte att jämföra med LIVSERFARENHET. Så fortsätt med ditt jidder.
    Jag försöker precisa hela tiden, men du vägrar då du hellre vill prata min person än sak.
    hur många meter var det?
  • Bolliz

Nä han har nog medvetet valt bort henne för att han skäms. Man bär en jävla skam när man är missbrukare. Han vet att ts har noll tolerans så egentligen har han bara gjort henne en björntjänst. Visserligen kunde han skött det snyggare men han har väl pundat för att förnimma det lilla samvete han hade kvar, och därför låtit det rinna ut i sanden.
  • Anonym (Sluta)
    klyban skrev 2019-01-12 20:06:34 följande:

Jag försöker precisa hela tiden, men du vägrar då du hellre vill prata min person än sak.

Ni tillför ingenting i tråden med ert tramsande. Den personen du fjantar med är efter. Har anmält denne flertal ggr. Lägg bara ner och inse att segern är din oavsett!
  • Anonym (ano)

Visst kan man röka så man inte kan gå. Rökt så det totalsvartnat för ögonen, benen bär inte och man får hasa sej fram.

Detta är ingen normal konsumtion, typ när man suttit med vattenpipa gram efter gram. Brukar ju dock avta ganska snabbt, nån kvart, så kanske främst beror på syrebrist eller nått.

Annars slår ju inte cannabis ut kroppen på det sättet, lite fummlig, typ nyvaken.

• klyban
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2019-01-12 23:54:59 följande:
    Den enda som är efter är väl du. Som blir stött av minsta lilla sak.

Du säger inget, så det är omöjligt att bli stött.
    Och vi alla här inser att du är här för förstöra tråden.
    Så vi kör punkt slut på dig, då ad hominem var det enda du vill prata om, och min person är inte sak.
    Men det visste du redan.

Punkt slut tills du kommer med saklighet, dvs = aldrig.
    Och det är därför jag tog denna vägen, så du skulle visa detta för alla vem du var.

hur många meter var det?
Svar på tråden Är knarket orsaken till att jag blev bortvald?