• Anonym (Så otroligt fundersam)

Är knarket orsaken till att jag blev bortvald?

Okej, såhär är det,

Jag började dejta en kille i augusti, han bodde här men skulle en månad senare flytta för jobb utomlands under ett halvår ca.

Väldigt tidigt in i dejtandet berättade han om sitt tidigare liv där han var uppväxt, i Stockholmsområdet, som vart kantat av droger och kriminalitet sen tidig ålder. Han berättade massvis för mig, och jag berättade om min nolltolerans för droger, men talade även om för honom hur stark han var som flyttade tvärs över landet ensam för att komma ifrån skiten.

Det var då han flyttade till min stad. Han försökte verkligen komma ifrån, och jag ville verkligen ge denna killen en chans då vi båda kände det där klicket som så många pratar om.

Jag kunde tycka att han drack en del, annars var han lika reko som vem som helst, jobbade och betalade för sig, om än något slarvig med pengar kanske..

Dagen kom och han flyttade utomlands, skulle jobba i London en period, men han berättade många gånger att han skulle komma tillbaks till mig efteråt, för det var här han ville bo.

Vi hade en nära och fin kontakt på FaceTime, sms, messenger och telefon varje dag. Inte allt på samma dag givetvis, men vi hördes varje dag.

Han ville presentera mig för sina vänner, sin familj, han ville starta familj med mig. Han berättade för mig så otroligt ofta hur mycket han tyckte om mig och han fick mig att känna mig speciell. Han ringde i tid och otid bara för att höra hur min dag var osv.

Dessvärre råkade han lite illa ut i London så han beslutade sig för att åka hem ett par månader tidigare än planerat.

Han skulle bara hem och hälsa på familjen i Sthlm i ett par dagar, sen skulle han komma till mig på direkten. Ska tillägga att han var orolig för att träffa sin umgängeskrets igen då i princip allihop håller på med någon form av skit..

Och nästan direkt han kom hem igen började jag bli oviktig, för då umgicks han med sina vänner dygnet runt och gjorde gud vet vad.

Jag har försökt få förklaring men jag får inget svar alls, alltså han har ignorerat mig i en månad nu.

Dagen innan han kom hem lovordade han mig så högt, dagen efter han kom hem och träffade sina vänner är jag inte värd att höra av sig till.

Är det droger som gör att han är så? Eller är han bara ytterligare en idiot som man var dum nog att lita på?

• Svar på tråden Är knarket orsaken till att jag blev bortvald?
  • klyban
    Anonym (Etf) skrev 2019-01-06 14:45:29 följande:
    Att lita på en knarkare och vilja bli ihop med en sådan är stenkorkat från början. Och att ens undra om man inte birde kunna lita på knarkare....
    Generalisera ger oss inget att förstå frågan.
    hur många meter var det?
  • felicityporter

Jag tror dessvärre han ångrat sig och förlorat känslorna för dig. Inte sällan har folk som pundat väldigt lätt att bli förälskade och när förälskelsen lagt sig söker de nya ?kickar?. Det är skittråkigt och behöver förstås inte vara så i ditt fall eftersom det självklart är så att även pundare är olika, men jag tror dessvärre att det är så.

• Anonym (Hmmm)
    felicityporter skrev 2019-01-06 17:42:23 följande:

Jag tror dessvärre han ångrat sig och förlorat känslorna för dig. Inte sällan har folk som pundat väldigt lätt att bli förälskade och när förälskelsen lagt sig söker de nya ?kickar?. Det är skittråkigt och behöver förstås inte vara så i ditt fall eftersom det självklart är så att även pundare är olika, men jag tror dessvärre att det är så.

Det är precis vad jag också tror. Har varit där själv.
  • Anonym (Exet)
    Anonym (Så otroligt fundersam) skrev 2019-01-06 16:23:39 följande:

Det är lite så som jag har fått det förklarat för mig av vissa med samma erfarenheter..

Han har bränt alla broar, givetvis. Så det är ingen jag kommer satsa på. Känns ouppklarat på något vis bara.

Tack för ditt svar, fint att det finns människor som inte dömer pga taskiga val.

Känns bra att höra att du inte vill ge honom fler chanser. Jag gjorde tyvärr det med mitt ex och blev bara sårad och förstörd. Önskar dig all lycka med att hitta en bra kille
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2019-01-06 18:51:46 följande:

Han kanske tycke du var idioten...

Och varför skulle han tycka det? För att jag inte pundar?
  • felicityporter
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2019-01-06 18:51:46 följande:

Han kanske tycke du var idioten...

Det var ju jävligt onödigt sagt kan jag tycka.
  • Anonym (fd missbrukare)

London kryllar av droger. Betydligt mer än i stockholm. Det låter i mina öron som att han tagit sig ett mycket medvetet återfall. 

Berätta för honom att du ger honom två veckor för att bestämma sig annars väljer du att gå vidare med ditt liv. 

Att sluta är något man måste ta valet att göra själv.

Anonym (SåÄrDet) skrev 2019-01-06 19:48:56 följande:

Hur vet du att han pundar då? Bara för att du tror någonting.., Han ka ske inte ville ha med dig och göra , thats it. Och du har milioner tankar i skallen och anledningen kan ju självklart inte vara DU utan det måste vara droger?????

Tänk mindre och gå vidare.

Han har erkänt vid två tillfällen att han knarkat sen vi träffats, ena gången vid samma tillfälle som han skulle dra till London, och andra när han kom hem. Så jag vet att han håller på. Min fråga var bara om man liksom skiter totalt i sin omgivning när man håller på, om det kan va svaret på hans plötsliga konstiga beteende.

Som jag skrev, dagen innan han kom hem så var jag det viktigaste för honom, dagen efter existerade jag knappt.

Absolut kan han tycka att det är mig felet ligger hos, han har bara inte gett mig dom signalerna. Allt ändrades över en natt, och det är det som gör mig fundersam.

Verkade som jag trampade på en öm tå, för det var väldigt vilken kass attityd du kom in med.
    Anonym (fd missbrukare) skrev 2019-01-06 19:44:40 följande:

London kryllar av droger. Betydligt mer än i stockholm. Det låter i mina öron som att han tagit sig ett mycket medvetet återfall. 

Berätta för honom att du ger honom två veckor för att bestämma sig annars väljer du att gå vidare med ditt liv. 

Att sluta är något man måste ta valet att göra själv.

Tack för ditt svar, jag tror att jag har sagt det jag behöver få sagt till honom. Lite kämpigt när jag inte får några svar bara. Jag har valt att gå vidare, jag försöker bara hitta svar som kan vara till tröst för min del, då hans beteende får mig att känna mig så fruktansvärt oviktig efter allt jag har gjort för honom..

Har förstått att sluta med drogerna är ett val man måste göra själv, han lät så uppriktigt trött på det livet så jag gav honom en chans, men han kunde väl inte stå emot..
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (Så otroligt fundersam) skrev 2019-01-06 20:02:57 följande:

Tack för ditt svar, jag tror att jag har sagt det jag behöver få sagt till honom. Lite kämpigt när jag inte får några svar bara. Jag har valt att gå vidare, jag försöker bara hitta svar som kan vara till tröst för min del, då hans beteende får mig att känna mig så fruktansvärt oviktig efter allt jag har gjort för honom..

Har förstått att sluta med drogerna är ett val man måste göra själv, han lät så uppriktigt trött på det livet så jag gav honom en chans, men han kunde väl inte stå emot..

Vad har du gjort för honom?

Nej man slutar inte bry sig om sin omgivning för att man tar droger ibland. Snarare tvärtom eftersom droger skapar ångest så hade du varit den första han sökt sig till för tröst och trygghet när han tänder av. Tror tyvärr att känslorna dött efter tiden isär när han fått tid att fundera. Han ville säkert att det skulle komma tillbaka och därav all kontakt.

Men tillbaka i Sverige och verkligheten insåg han att det inte gick.

Vad hände i London?

Vad är det för droger?
Svar på tråden Är knarket orsaken till att jag blev bortvald?