Inlägg från: Mirabila |Visa alla inlägg
  • Mirabila

Försök till syskon , blir inte gravid

Hej! Vilken passande tråd för mig, jag hoppar in... Vi försöker också få ett tredje barn. De två första kom till snabbt men nu har vi försökt i över ett år. Eller, först fick jag övertala mannen i över ett år att ens försöka. Det är nu ett drygt år sedan. Kunde aldrig tänka mig att det skulle ta så lång tid. 

Har hittills haft regelbunden mens och ÄL och vart på utredning där det har sett bra ut vid första tittarna (har inte fått slutlig verdict än).

Så sjukt hur man nu försöker göra allt för att öka sin fertilitet. Dricker inte kaffe sedan i december. Inget socker. Inget vitt mjöl. Mestadels vegetarisk mat men kött då och då för att inte behöva ta tillskott. Suck alltså, egentligen tror jag inte att det spelar någon roll. Folk är ju missbrukare och blir gravida ändå.

• Mirabila

Hej! Vilken passande tråd för mig, jag hoppar in... Vi försöker också få ett tredje barn. De två första kom till snabbt men nu har vi försökt i över ett år. Eller, först fick jag övertala mannen i över ett år att ens försöka. Det är nu ett drygt år sedan. Kunde aldrig tänka mig att det skulle ta så lång tid. 

Har hittills haft regelbunden mens och ÄL och vart på utredning där det har sett bra ut vid första tittarna (har inte fått slutlig verdict än).

Så sjukt hur man nu försöker göra allt för att öka sin fertilitet. Dricker inte kaffe sedan i december. Inget socker. Inget vitt mjöl. Mestadels vegetarisk mat men kött då och då för att inte behöva ta tillskott. Suck alltså, egentligen tror jag inte att det spelar någon roll. Folk är ju missbrukare och blir gravida ändå.

• Mirabila
    Josefiiin85 skrev 2019-02-01 09:47:15 följande:
    Det talas inte om sekundär barnlöshet så mycket men det verka vara så vanligt ..så många som inte får syskon utan ivf.. vill bara veta om det är fel på någon av oss. Värst är om det är fel på han, va gör man då liksom. Då kanske man aldrig kan få syskon. Tusen funderingar och tankar .. trodde alltid de skulle va så enkelt och det skulle gå så snabbt!

Nu känner jag bara att jag aldrig kommer lyckas...????????

Man blir ju knäpp i huvudet av detta verkligen. Som en besatthet.

Förstår du känner dig ledsen men ge inte upp förrän mensen såfall kommer. Finns ju fortf chans så länge den håller sig borta .. kramar
    Är precis samma sits. Har försökt hålla humöret uppe i några månader och lyckats bra men denna månad känner jag mig bara helt uppgiven. Tiden bara går liksom. Det är verkligen som en besatthet. 
  • Mirabila

Nej, jag hade inte heller föreställt mig denna besatthet. Och som nu börjar ta sig uttryck i viss sorg och periodvis enorm oro; tänk om det faktiskt inte blir ngt mer barn? Hur ska jag hantera det?

Vi är i utredning, alla tester har tagits på mig. Har inte fått alla svar än men det verkar vara bra. Mannen känner visst motstånd mot att lämna prov. Får väl se var det slutar. Dock är våra barn 5 och 3 så det känns eg osannolikt att något annat än att jag har blivit äldre har hänt ???? vilket ju i sig är stressande!

Du får meddela vad er utredning visar!

Visst blir man trött av den pressen. Känner den redan nu inför nästa äl trots att mensen fortfarande pågår. Är din man pepp och så eller tycker han också att det är stressigt?

• Mirabila

En annan sjuk sak man tänker på, som ni kanske också kan relatera till - hur man maxar sina 6-tillfällen!? Min sambo har lite svårt med pressen och när vi har legat var och varannan dag runt äl i en vecka känner han sig less och hemsk osugen på att alls försöka. Så får liksom hushålla med hans ork.

Typ 2 dagar före beräknad äl och sen samma dag stickorna visar positivt. Det borde vara det bästa men tänk om han inte pallar andra gången. Då har man ju missat tillfället. Alltså... har ni också dessa tankar och problem? Detta stressar mig minst lika mkt som att jag inte blir gravid, att han inte ska palla när det gäller alltså.

• Mirabila

[quote=79541441][quote-nick]Daphodil skrev 2019-04-01 20:55:06 följande:[/quote-nick]Känner exakt igen mig i vad du skriver! För oss tog det 9 månader att bli gravida med tvåan, och det var så jobbigt. Gubben fick prestationsångest och lusten bara dog. Jag kände mig som en hemsk person som "tvingade" honom till sex när det väl var ägglossning. Ingen fick vara för trött eller oupplagd, vi låg oavsett. Hemsk tid, och första veckorna av graviditeten kunde jag bara tänka "Snälla, inte missfall. Inte tillbaka till tvångsliggen." Hoppas det tar sig för er till slut också .[/

Vad skönt att det tog sig för er till slut! Även om jag inte önskar någon detta är det så skönt att höra att vi inte är ensamma. Precis så känner jag också, som att jag tvingar honom till sex. Jag bara önskar att det kunde ta sig så att denna period i våra liv kunde läggas till det förflutna.

Svar på tråden Försök till syskon , blir inte gravid