Inlägg från: höstmamma |Visa alla inlägg
  • höstmamma

Försök till syskon , blir inte gravid

känner igen mig i det du skriver om uppgivenhet. Inne på 13 försöket, snart 14 sedan vi också tyvärr fick genomgå en sen abort pga fosterskador, blev sedan gravid månaden efteråt men fick missfall v 5-6. Och nu vill det sig bara inte! Också haft dubbla mens på en månad, och spårat ur då o då med nån blödning. Vart hos gyn för ca 3 mån sen o allt såg bra ut enligt henne med massor av ?folltiklar? eller vad hon sa (äggblåsor) så hon sa så glatt snart blir du gravid! Men nej. Tycker det var dåligt sagt utav henne då man fick falska förhoppningar... ingenting händer. Trots regelbundet mys alla dagar / varannan dag i månaden så någon äl kan knappast missas... stickorna har jag testat nån gång men får aldrig fullt utslag som på bilderna.. så det är för dyrt o hålla på med. Denna månad testade jag rosenrot.. så får se om 14 dagar då om det har hjälpt nåt. Äter vitaminer osv. Dock röker jag så kan ju va det som stör... började igen efter den tragiska aborten att från gå in med glädje på kub få ett sådant besked o gå ut helt Tom... kan inte ringa nån klinik än då det bara gått 11 mån sen missfallet.. tror det måste gå ett år...

• höstmamma

Vi har inte kollat oss, måste gå ett år tror jag här i vårat län.

Men det är tröttsamnt med den ständiga besvikelsen och det tär på oss varje gång mensen kommer. Har två barn sedan ett tidigare förhållande 10och 12 r gamla. Han har också barn sedan innan.

Har bim den 12 feb, kan va allt mellan 10-15 med min mens som lever sitt eget liv....

• höstmamma

Bokade ett gynbesök och berättade läget plus att de kollade med vul

Hon sa jag skulle ha äl inom några dagar o visade på skärmen.

Men det blev inget då heller. Så nu inväntar jag nästa Bim 3 april.

Fanna ingen anledning för utredning då jag har äl tydligen å massa äggblåsor som kommer bli äl framöver osv....

Hmm. Tröttsamt.

Josefiiin85 skrev 2019-03-27 12:02:56 följande:

Hej hur har det gått för dig?

• höstmamma

Men när jag googlar på pcos så står det massa andra symtom också? Typ extrem kroppsbehåring osv?

Borde de ej nämna det ifall de misstänkte det?

Sa bara fin tre skitad slemhinna, ägglossning på G och hon kände å såg äl flytningar...

borde hon inte sagt något.... :( ? Ja väntar lite sen får jag boka ny tid igen då.... ja sa alla symtom jag har jämnt med smärta osv o sa jag trodde endimetrios men hon sa nej nej nej tok allting ser så fint ut! Mysko...

Josefiiin85 skrev 2019-03-27 18:50:05 följande:

Ja har med massa äggblåsor men de misstänkte pcos. De gjort alla möjliga kontroller undersökningar spolning. Märkligt dem ej gör ngt. Man måste ligga på för få en koll ibland. Hade nog ej gett mig

• höstmamma
    höstmamma skrev 2019-03-27 18:59:05 följande:

Men när jag googlar på pcos så står det massa andra symtom också? Typ extrem kroppsbehåring osv?

Samt utebliven mens

Borde de ej nämna det ifall de misstänkte det?

Sa bara fin tre skitad slemhinna, ägglossning på G och hon kände å såg äl flytningar...

borde hon inte sagt något.... :( ? Ja väntar lite sen får jag boka ny tid igen då.... ja sa alla symtom jag har jämnt med smärta osv o sa jag trodde endimetrios men hon sa nej nej nej tok allting ser så fint ut! Mysko...

Svar på tråden Försök till syskon , blir inte gravid