UndrandeSökare skrev 2019-01-04 16:44:13 följande:
Om man gör immunutredning via Dr Dimitri på Life clinic i Aten
så tar han en mängd blodprover och skickar dem till ett labb i USA.
Sen utifrån vad blodproven visar så får man en personlig behandlingsplan.
De vanligaste medicinerna han använder är Intralipid, Prednisolon (kortisontabletter), Fragmin (sprutor man ger sig själv i magfettet).och Trombyl (tabletter).
Intralipiddropp och Prednisolon lugnar immunförsvaret, Fragmin och Trombyl är blodförtunnande.
En utredning hos Dr D kostar ca 20.000kr plus kostnader för mediciner, etc
Dessa prover som han tar kan inte analyseras i Sverige utan måste skickas till labbet i USA. Marie på Fertilitetplus tar INTE dessa prover (hon skickar inte prover till USA).
Men om du inte har råd med 20.000kr för utredningen så kan du ju göra Maries utredning och be att läkaren hon samarbetar med i Stockholm (Dr Rika) skriver ut Trombyl, Fragmin, Prednisolon och Intralipid åt dig, så får du ju iallafall testa fler mediciner inför nästa försök.
tusen tack!
Har eg inte råd MEN hittar jag absolut ingen annan lösning får jag tills
UndrandeSökare skrev 2019-01-04 16:44:13 följande:
Om man gör immunutredning via Dr Dimitri på Life clinic i Aten
så tar han en mängd blodprover och skickar dem till ett labb i USA.
Sen utifrån vad blodproven visar så får man en personlig behandlingsplan.
De vanligaste medicinerna han använder är Intralipid, Prednisolon (kortisontabletter), Fragmin (sprutor man ger sig själv i magfettet).och Trombyl (tabletter).
Intralipiddropp och Prednisolon lugnar immunförsvaret, Fragmin och Trombyl är blodförtunnande.
En utredning hos Dr D kostar ca 20.000kr plus kostnader för mediciner, etc
Dessa prover som han tar kan inte analyseras i Sverige utan måste skickas till labbet i USA. Marie på Fertilitetplus tar INTE dessa prover (hon skickar inte prover till USA).
Men om du inte har råd med 20.000kr för utredningen så kan du ju göra Maries utredning och be att läkaren hon samarbetar med i Stockholm (Dr Rika) skriver ut Trombyl, Fragmin, Prednisolon och Intralipid åt dig, så får du ju iallafall testa fler mediciner inför nästa försök.
Tack!!! har eg inte råd MEN om jag inte hittar ngt annat sätt och aldrig får ett levande barn så får jag se till att få både tid o pengar till det. känns läskigt också med språk o allt runtom.
Är gravid nyligen vecka 7-8 så får reda på nästa vecka om det är något levande där inne (då vecka 8+3) . Är det inget som lever så spelar det ju ingen roll vad jag gör men annars e det försent att börja med kortison eller kan det hjälpa fortsatt graviditet?
funderar på att be läkaren skriva ut fragmin och kortison. Är ngt överviktig o läste att man då kan ha överaktivt immunförsvar så kanske inte skadar ? äter däremot väldigt bra kost etc.
Har även gjort 2 olika utredningar i Sverige. dom säger att det är inga problem men jag fick ändå både levaxin (värde 1.6) trombyl (liten ökad risk för blodpropp) och progesteron (ifall att så dom) men har själv sett att min ägglossning kommer sent om man ska tro natural cycles.
om det kan göra det svårare för ägget att fästa? men då borde man väl inte gå gravid till vecka 7-8? fäster det inte får man väl tidigare missfall?