Anonymochorolig18 skrev 2019-01-04 13:38:11 följande:
Hej
Är det någon som vet vilka tester Marie på fertilitetsplus gör för att kolla överaktobt immunförsvar? kanske tom vilka värden man ska ha för att ha/inte ha överaktivt immunförsvar?
tänkte att man kanske kan be sim vanliga läkare ta dessa?
eller finns det andra kliniker som kollar immunprpblem i sverige och vilka tester tar de då?
Har börjat blöda igen i vecka 9 och öron för missfall är enorm, måste kolla något annat till nästa gång om inte detta går vägen
Hej !
Jag beklagar dina missfall.
Ja, det kan vara ditt immunförsvar som orsakar missfallen, har du haft minst 3 missfall så kan du få göra en missfallsutredning via Landstinget.
Har du gjort en sådan missfallsutredning?Vad visade den?
Jag vet inte exakt vilka tester Barnmorskan Marie på Fertilitetplus tar, då får du kontakta henne och fråga.
www.varden.se/behandling/stockholm/17691/ofrivillig-barnl%C3%B6shet-fertilitetplus/9004/immunsuppression
Men jag vet att hon inte tar några prover och skickar till labbet i USA (som alla kliniker utomlands gör).
Men om du vill göra en riktig immunutredning så rekommenderar jag istället att du vänder dig till Life clinic i Aten, för en rejäl immunutredning.
www.lifeclinic.gr/
Vill du ha Dr Ds mailadress så hör av dig till mig så kan du få den.
Annars kom till Atentråden "Vi som snart är gravida efter utredning i Aten"
Man kan även bli Dr Ds patient på distans och han skickar dig remisser, och du använder dessa och bokar tid på Aleris på Sophiahemmet och tar blodproven där. Får rören utlämnade och du paketerar dem i en medhavd låda och tar dig samma dag till Fedex på Arlanda och skickar paketet därifrån till labbet i USA.
Den enda ivfklinik i Sverige som sysslar med immunbehandling är ivfFalun.
De ger immunbebehandling till dem som gör ivf vid deras klinik.
Kontaktuppgifter:
livio.se/kontakt/
Se info nedan.
livio.se/livio-fertilitetscentrum-falun/behandling-pa-distans/Intralipid vid assisterad befruktning vid Livio Fertilitetscentrum Falun
Forskning tyder på att kvinnor som misslyckats med att bli gravida eller som har haft svårt att behålla en graviditet på grund av onormalt högt antal NK-celler (Natural Killer-cells), kan gynnas av behandling med Intralipid vid assisterad befruktning.
NK-celler är en typ av immunceller som finns i blodet och utgör en stor del av immunsystemet. I ett tidigt skede av graviditeten finns ett stort antal NK-celler i livmoderns slemhinna och dessa verkar vara en mycket viktig faktor för en lyckad implantation och graviditet. Tecken tyder på att en obalans i nivå och aktivitet av dessa celler kan bidra till en ökad risk för missfall. Vår hypotes är att Intralipid kan hämma NK-cellsaktiviteten under en tillräckligt lång tid för att förbättra embryots implantation och upprätthålla graviditet. Intralipid är en lösning som ofta används inom hälso- och sjukvård, den innehåller sojaolja, ägg komponenter, glycerin och vatten.
Målsättningen med studien är att se om intravenös Intralipid behandling kan hjälpa dig att uppnå graviditet och motverka missfall.
Studien består av två delar. Först kommer 100 patienter inkluderas där NK-cell koncentration mäts i blod och samtliga får behandling med Intralipid. Rekrytering till studien börjar i januari 2016. Evaluering av resultaten från denna första del av studien kommer sedan ligga till grund för den andra delen som är en prospektiv randomiserad studie där patienter som kommer till sin första behandling vid Livio Fertilitetscentrum randomiseras till behandling med Intralipid eller kontroll.
livio.se/forskning/pagaende-forskning/