Vår dotter blir "stressad" på kvällen och tänker mer och mer på det.
Hej,egentligen läser jag bara trådar men nu kunde jag inte låta bli att skaffa mig en profil.
Jag känner så väl igen mig. Vi genomgår samma sak sedan ca 10 månader tillbaka. Hon är också 10 år kan tilläggas.En dag slutade hon kunna sova i sitt rum. Hon fick bokstavligen panik. Hennes puls var skyhög. Efter några månader efter att ha fått slänga ut pappantill gästrummet så började vi be henne testa hennes rum. Panik! Vi har testat att möblera om, lagt henne i god tid. Blev så desperat att jag ville ringa en psykolog. Hon kände att hon var ? knäpp? som inte klarade av att vara i sitt rum ens..
Hon blir så stressad att vi ska gå och lägga oss innan hon hinner somna. Det blev mkt bättre när hon fick läsa En bok ca 45 min innan lägg dags. Då blev hon trött. Viktigt att hon läser själv.
Detta fallerade ikväll, efter stt ha haft lov med sena kvällar och sovmorgon. Låg 2 h och kollade på tv utanför för att hon skulle somna,, men Nope..Nu hamnade hon i vår säng och maken i gästrummet. Jag kan ju inte ligga och vänta flera timmar på att hon ska somna.
Imorgon väcker jag henne vid 6 fast hon är ledig annars kommer det bli samma sak imorgon.
Vet inte om detta hjälpte mer än att du inte är ensam med stressat barn. Jag märker mest av detta under lov( när Hon varit oaktiv) imorgon blir det att låna ny bok.