Jag mår så illa så jag förlorar livslusten
Så jobbigt för dig!! Jag mådde sjukt illa under mina graviditeter. Under första använde jag Lergigan Comp med dålig effekt å mkt biverkningar (hjärtklappning, muntorrhet, svårt att kissa, dålig syn). Kräktes sista gången v22 å därefter blev illamåendet långsamt bättre. Sjukskriven v7-17. Andra grav använde jag Postafen å det var mkt bättre mot illamående även om jag blev sjukt trött men det var jag så att säga ändå. Att må illa utan behandling är oxå uttröttande så jag tror inte det blev värre med Postafen. Tog 1/2 tabl på morgonen å 1 hel tabl på kvällen. Då fick jag sova bra å mådde inte så ofantligt illa när jag vaknade på morgonen. Dagar då illamåendet var bedrövligt tog jag 1/2 tabl extra mitt på dagen. Tog oxå Omeprazol m mkt god effekt (ofarligt vid graviditet enl janusinfo). Kräktes sista gången v 25 men mådde ändå ?bättre? än under första grav. Tror att det bidrog att jag tog Postafen så regelbundet så att det inte fick ?spåra ur?! Prova det! Prova oxå vitamin b6 då brist på detta vitamin tydligen kan bidra till svårt graviditetsillamående. Detta visste jag själv inte så har inte provat.
Ge inte upp. Du mår snart bättre med eller utan medicin.