Twilight skrev 2018-12-31 11:28:00 följande:
Jag är SÅ tacksam för att ni skriver! Gråter och känner mig lite mindre ensam.
Ser att jag glömde nämna en rätt stor del av problemet.
Jag ammar fortfarande min minsting och får alltså inte äta någon medicin alls.
Hade inte en tanke på detta när vi började försöka bli gravida, och när jag kom på det var det försent.
Försöker dra ner så mycket som det går på amning, för att förhoppningsvis kunna sluta så fort som möjligt, men det är inte så lätt med en tuttälskare som dessutom är i en närhetsperiod.
Jag äter Beviplex forte (starka B-vitaminer) och tycker nog det hjälper en del, men inte tillräckligt.
Nu är ni två som skriver att det lättat vid v22, det ger mig hopp om att det är någon magisk gräns däromkring. Ger mig hopp!
Jag är sjukskriven redan, så det känns skönt.
Grapefruktjuice ska jag prova, tack för tips.
Har kunnat dricka mjölk ett par dagar, men nu går inte det heller.
Sjukt det där, att det som funkar ena dagen kan vara helt fel nästa dag.
Har berättat för min barnmorska, men hon blev bara jätteförvånad och verkar inte ha någon koll på att man kan må så här (trots att hon nog är i pensionsålder och borde ha massor av erfarenhet), men blir det värre så ska jag absolut se till att få dropp.
Skulle ha svarat var och en av er ordentligt, men orken finns inte. Jag är dock supertacksam för era svar!
Tack tjejer!!
Det finns en diagnos som heter hyperemesis gravidarum, kolla upp det. Det är kraftigt graviditetsillamående vilket är något helt annat än det vanliga graviditetsillamående. Mycket konstigt att din barnmorska inte har koll på det för helt ovanligt är det ju inte. Får du inte den hjälp du behöver så kontakta en annan barnmorska eller en gynmottagning för hjälp finns. Tycker att du ska kolla upp det även om du fortfarande ammar, det skadar inte att fråga och kanske finns det något som kan hjälpa dig.
Angående vecka 22 så avtog det även för mig kring den veckan min första graviditet. Vid den andra, när min hyperemesis även var värre, så.avtog det inte förrän vecka 25 men jag kände ända.att det började lätta några veckor tidigare.