• Anonym (.-.)

Bara få träffa barnen ihop med soc?

Anonym (Famrätt.) skrev 2018-12-29 21:10:29 följande:

Umgänge med umgängesstöd har man som du säger bara om man på något vis befaras utgöra ett fysiskt eller psykiskt hot för barnen.

Så är det och socialtjänsten behöver inte ha några bevis eller så det räcker med en åsikt.
  • Anonym (.-.)
    Anonym (Famrätt.) skrev 2018-12-30 11:30:39 följande:
    Nej det finns inte MÅNGA kvinnor som använder barnen för att sätta dit sina barn. De finns och de utgör ett problem och deras barn blir onekligen offer för deras sjukhet.

Men i relation till den mängd män som utsätter både barn och kvinnor för övergrepp och kommer undan med det är dessa kvinnor en försvinnande liten del.
    I stort sätt varenda infekterad vårdnadstvist innehåller dessa moment där framför allt mammor använder sig av "övergreppskortet" på samma sätt som "rasistkortet" används i andra sammanhang.

Och så länge det inte är straffbart i någon större omfattning kommer detta att fortgå.

Det finns inga beviskrav, det görs inga vetenskapliga utredningar utan allt blir baserat på en åsikt, tänk om vi skulle ha samma låga nivå när det gäller att anklaga folk för mord eller dyl.
  • Anonym (.-.)
    Anonym (Famrätt.) skrev 2018-12-30 13:31:27 följande:
    Vilket rent påhitt.
    Jag kanske besitter mer erfarenhet och kunskap om detta än vad du gör trots att eller kanske pga socionomer som du har en skev världsuppfattning
  • Anonym (.-.)
    Anonym (Trött på mänskligheten) skrev 2018-12-30 13:26:14 följande:
    Var är bevisen för det påståendet? Har du trovärdig statistik på hur många dessa kvinnor är?
    Mörker talet är enormt och det är inte PK att tala om detta
  • Anonym (.-.)
    Anonym (Famrätt.) skrev 2018-12-30 13:48:34 följande:
    Ödslar inte tid, ord eller kunskap på rättshaverister. Det leder ingenstans så förvänta dig inga svar från mig.
    Så du anklagar mig för att vara rättshaverist?

Jag är så långt från det som det går, och jag tar det som ett personangrepp.
  • Anonym (.-.)

Det vi ser här i tråden är att när det tryter med argumenten så blir det personangrepp istället 

• Anonym (.-.)

Det vi ser här i tråden är att när det tryter med argumenten så blir det personangrepp istället 

• Anonym (.-.)
    Anonym (.) skrev 2018-12-30 13:54:43 följande:
    Tror det är vanligare än folk tror. Jag blev anmäld till socialen för barnmisshandel 2veckor efter att jag inte gått med på att godkänna grannens bygglovsansökan (väldigt nära min tomt).

Finns många sjuka människor i samhället.
    Tyvärr så används det i många sammanhang då det inte ställs några krav på vetenskapliga utredningar eller ens den enklaste kontroll av sanningshalten, vad som händer beror helt och hållet på hur dessa socionomer (med en otroligt bristfällig utbildning) känner och tycker.
Svar på tråden Bara få träffa barnen ihop med soc?