• Filidutter

Ivf jan 2019

Hej!

Tänkte om det är någon som vill följas åt som gör ivf i januari?

Vår story.. 1 gemensamt barn på första försöket, vanlig väg. Syskonförsök sedan 2016. Gjort 1 färsk försök, gravid men tidigt missfall. 2 misslyckade fet. Nu i väntan på mens så vi kan börja med nytt färskförsök! Väntar mens vilken dag som, så börjar med sprutor i början av januari. Hoppas så att det går vägen denna gången...

• Svar på tråden Ivf jan 2019
  • Xrissy

Hoppar in här jag med!

Jag och maken fyller båda 30 år snart, försökt i ca 2,5 år utan resultat. Utredning på privat klinik i höstas, oförklarlig barnlöshet. Vi testade insemination under hösten, gav ingenting alls. Ingen av oss har barn sedan tidigare. Nu kör vi första IVF-försöket via landstinget.

Är nu inne på dag 7 med Gonal-f, fick ganska hög (?) startdos 225 IE och började med Fyremadel i förrgår. Alltså korta programet. Känner mig sjukt svullen, precis som att gå runt med en riktigt sprängfylld urinblåsa hela tiden haha :) Någon som känner igen sig? Ultraljud imorgon för att se hur det utvecklar sig. Håll tummarna för mig!

• Soffpotatisen
    Sannamariakristina skrev 2019-01-09 21:42:49 följande:

Hej. Jag å min sambo började vår behandling med hormon Gonalf 150 igår. Vi har försök få barn i ca 18 månader. Vi går i Falun. Vart går ni?

Läkaren tror att mina äggledare kan va stängda. Dock ej säkert pga att det kan ha varit kramper då jag fick så ont under spolningen. Kul att kunna följas åt ????

Välkommen! ???? vi går på nordic ivf i Göteborg! Ska börja i morgon med gonal f 125E! Jaha ja det kan ju va tecken på de ja! Men då håller vi tummarna! ????
  • Soffpotatisen
    Enjobbigresa skrev 2019-01-09 22:47:19 följande:

Hej. Hoppar in här också ??

Har redan gjort en ivf för två månader sen (vår första) korta protokollet. Slutade tyvärr i missfall v.7

Imorgon börjar vi om med sprutorna gonal-f. Jag är 25 och min sambo 27. Vi har försökt i 5 år.. hos oss är det manlig faktor.

Jag följs gärna ihop :)

Välkommen! ???? vad tråkigt att första inte gick. Har han mycket dåliga spermier eller? Håller tummarna för er!
  • Soffpotatisen
    Xrissy skrev 2019-01-10 09:51:06 följande:

Hoppar in här jag med!

Jag och maken fyller båda 30 år snart, försökt i ca 2,5 år utan resultat. Utredning på privat klinik i höstas, oförklarlig barnlöshet. Vi testade insemination under hösten, gav ingenting alls. Ingen av oss har barn sedan tidigare. Nu kör vi första IVF-försöket via landstinget.

Är nu inne på dag 7 med Gonal-f, fick ganska hög (?) startdos 225 IE och började med Fyremadel i förrgår. Alltså korta programet. Känner mig sjukt svullen, precis som att gå runt med en riktigt sprängfylld urinblåsa hela tiden haha :) Någon som känner igen sig? Ultraljud imorgon för att se hur det utvecklar sig. Håll tummarna för mig!

Välkommen! Vad tråkigt för er men skönt att ni är igång! Ja det var en stor dos ni fick! Ja får vara börja på 125 ???? hopps de räcker... lycka till!
  • jooo

Hej tjejer, vi ska påbörja syskonförsök i Falun vid nästa mens. Har ett barn som kom spontant maj -17 efter 2 års försök o ett ivf misslyckat, gravid i jan spontant för ett år sen men missfall. Nu har inget hänt på ett år.

Ångest över alla sprutor och lång resväg,men spännande med!

• Sannamariakristina
    Soffpotatisen skrev 2019-01-10 18:11:31 följande:

Välkommen! ???? vi går på nordic ivf i Göteborg! Ska börja i morgon med gonal f 125E! Jaha ja det kan ju va tecken på de ja! Men då håller vi tummarna! ????

Tack å desamma till er! Är det någon som känner av något av hormonerna? Jag känner mig mycket trött men vet inte om de är hormonerna eller bara ändå.
  • Sannamariakristina
    jooo skrev 2019-01-10 18:26:05 följande:

Hej tjejer, vi ska påbörja syskonförsök i Falun vid nästa mens. Har ett barn som kom spontant maj -17 efter 2 års försök o ett ivf misslyckat, gravid i jan spontant för ett år sen men missfall. Nu har inget hänt på ett år.

Ångest över alla sprutor och lång resväg,men spännande med!

Men åh va kul att vi är på samma klinik! Vart bor ni någonstans? Vi bor i Sandviken. Egentligen skulle vi gått i Uppsala då vår region har samarbete med Uppsala men då behövde vi vänta till April. I Falun fick vi köra igång direkt. Vet ni om det är så att det är något problem som är upptäckt hos er? Tänkte på de spontana graviditeterna sen. Hur många försök har ni kvar som ni får via landstinget?
  • jooo
    Sannamariakristina skrev 2019-01-11 12:22:44 följande:

Men åh va kul att vi är på samma klinik! Vart bor ni någonstans? Vi bor i Sandviken. Egentligen skulle vi gått i Uppsala då vår region har samarbete med Uppsala men då behövde vi vänta till April. I Falun fick vi köra igång direkt. Vet ni om det är så att det är något problem som är upptäckt hos er? Tänkte på de spontana graviditeterna sen. Hur många försök har ni kvar som ni får via landstinget?

Vi bor i Motala i Östergötland så ca 20 min upp till falun så det är en bra bit :) Kommer ha hemortsgyn men göra uttag /insättning i falun. Jag har pcos och hypo och är svårstimulerad (klurigt att ägglossa med på egen hand). Vad har ni för problematik? är det första ivf försöket?

Vi behöver betala nu, har köpt ett 3 pack. Syskonförsök landstingsfinanseras aldrig tyvärr men de fåe de va värt!
  • Sannamariakristina
    jooo skrev 2019-01-11 18:40:22 följande:

Vi bor i Motala i Östergötland så ca 20 min upp till falun så det är en bra bit :) Kommer ha hemortsgyn men göra uttag /insättning i falun. Jag har pcos och hypo och är svårstimulerad (klurigt att ägglossa med på egen hand). Vad har ni för problematik? är det första ivf försöket?

Vi behöver betala nu, har köpt ett 3 pack. Syskonförsök landstingsfinanseras aldrig tyvärr men de fåe de va värt!

Nej men just de! De visste ja ju! Klart de är värt det för ett syskon om man längtat efter de :) stort lycka till till er!

Vi har väl egentligen inget helt fastställd problematik. De tror att mina äggledare är stängda men kunde inte vara 100% säkra. Några barn verkar de inte bli så något är ju definitivt problemet. Ja detta är vårt första ivf försök. Är så förväntasfull, ska dit och ta blodprov å ultraljud på måndag för att se hur hormonerna tagit.

Va skönt med hemortgyn när man bor så lång ifrån. Vi har ca 8 mil så vi får allt åka.
  • Xrissy
    Sannamariakristina skrev 2019-01-11 12:18:55 följande:

Tack å desamma till er! Är det någon som känner av något av hormonerna? Jag känner mig mycket trött men vet inte om de är hormonerna eller bara ändå.

Jag känner av väldigt svaga symptom: lite trög i magen och tröttare än vanligt. Men tänker att tröttheten lika gärna kan bero på mörker och att hela situationen tär på en :)
Svar på tråden Ivf jan 2019