Desire223 skrev 2019-02-07 17:04:22 följande:
Om du vill får du jättegärna berätta mer ingående hur din utredning och behandling gått till? Jag är en sån där som vill veta ALLT om ALLT haha. Åh men det låter ju verkligen lovande! Men jag förstår faktiskt ångesten, jag hade känt precis likadant. Måste han åka? Haha. Nej men egentligen borde det ju räcka ändå. Om ni har sex idag och även på söndag? Kram!
Ja vi får hoppas att det är vårt guldägg som ligger och laddar. Vi bestämde att han får komma hem en snabbis innan han ska iväg ikväll så vi optimerar chanserna haha
Min utredning började med ett vanligt VUL. Hon kolla igenom allt som såg helt normalt ut. Fick då utskrivet primolut nor för att få igång en mens. Hon trodde att jag behövde kickstartat efter varit mensfri i så många år av cerazette (mellanpiller som ej ger någon mens om de funkar som de ska).
Fick mens som jag skulle men sen kom den inte igen. Mitt i alltihop fick jag även då besked om svåra cellförändringar så kom lite mitt i alltihop. Oavsett så bestämde jag och gyn att vi skulle köra igång med letrozolbehandlingen i mars/april 2018. Började då med primolut nor fick mens 14 dagar efter första pillret sen börja jag med letrozole. Tog en tablett första omgången. Gav ingen ägglossning. Andra omgången tog jag dubbel kur som inte heller gav någon ägglossning.
3, 4 och nu förhoppningsvis 5 omgågängen har gett starka ägglossningar men inga graviditeter.
Letrozole tas 1 gång om dagen mellan dag 3-7 i cykeln (Första mensdagen räknas som dag 1). Sedan går jag på VUL mellan dag 11-13 för att kolla utvecklingen på slemhinnan och ser om där vuxit någon blåsa. Därefter ska vi ligga varannan dag och mellan dag 23-25 ska ett blodprov tas för att kolla progesteronhalten dvs för att se om ägglossning skett. Dag 35 ska man ta ett gravtest och ha telefonsamtal med gyn.
Detta har jag gjort varannan månad nu alltså sen våren 18. Varit utan preventivmedel sen maj 2017. Haft totalt 4 ägglossningar sen jag börja.
Ska bli otroligt spännande och höra va de kommer göra för dig:)