Missjaas skrev 2018-12-29 21:56:40 följande:
Haha tror de flesta har sina dåliga dagar haha:)
Men oj?! Varför får du inte ens boka en tid? Är du säker på det där? Aldrig hört talas om att det är så hårt. Vart bor du någonstans? Ja det håller jag tummarna för så du slipper alla läkarbesök:)
Åh nej:( jäkla kropp ibland alltså.. jag själv har under denna gångna tid varit ikkegravid ett otaliga ggr. Har du upplevt det? Jag tycker mig ha blivit lugnare med det de senaste månaderna vilket är otroligt skönt för usch va det tär på psyket!
Jag fick på julafton, genom ett facetimesamtal reda på att jag skulle bli faster igen.. de avslöja det på ett EXAKT liknande sett som jag drömde om för typ två månader. Den där känslan när man blir jätteglad för deras skull men så jäkla oändligt ledsen för min egna situation. Fy va tårarna rulla. Skammen värvades med sorg.. Det skulle ju vara min tur nu..
Nej jag har inte provat på Det där med att tempa faktiskt. Jag Vet inte varför jag envisas med de där jäkla stickorna för det kostar egentligen bara en massa pengar.. Min är med relativt lång. Ägglossningen har kommit på 3 olika dagar i cykeln de sista månaderna så varierat en del vilket inte är så konstigt kanske. Sist hade jag en cykel på 35 dagar så kommer nog ännu senare denna gång om den dyker upp alls.
Jag vet inte? Har ringt flera gånger och de ber mig bara ringa upp när vi försökt i ett år. Jag bor i dalarna. Extremt störande eftersom första steget är att ge mig tabletter för att stimulera ägglossning. Hur enkelt som helst ju. Men nåväl, fattar att regler finns av en anledning och försöker uppföra mig civiliserat, haha.
Åh men fy! Jag förstår och känner igen den känslan så himla väl. Jag blir seriöst riktigt förbannad på tjejer som ?råkat bli gravida? för tredje gången och ska göra abort. Var är rättvisan!? Blir också ledsen när folk runtomkring blir gravida. Så hemsk känsla, den där avundsjukan. Blir såklart glad för deras skull men gråtfärdig för min. För att inte tala om alla som undrar om ?inte niii ska ha barn snart??!? Som om det bara var att beställa ett.
När jag testade älstickor i tre månader lyckades jag hitta äl EN gång, haha. Det var i början men jag blev less på dem efter det och testade natural cycles och temp. Syns verkligen supertydligt nu, men först efter äl och då är det ju liksom för sent. Men har hjälpt mig att veta när jag har äl OM cykeln skulle fungera som folk åtminstone. Ah okej, och du vet inte om du haft äl nu eller inte?
Okej. Långa cykler är ju också jobbigt när man kämpar så här, samtidigt som det väl är bra att ha lite längre mellan äl och mens om jag fattat rätt? Så ägget hinner fästa innan mensen kommer.