Bf September 2019
Jag förstår det. Beklagar. Hade barnet gått bort i v 16 eller hade det avstannat tidigare ? Du behöver verkligen inte svara om du inte vill .
Jag är så rädd att få missfall sent.
Då jag aldrig fått missfall tidigare så berättade vi att vi var gravida i v 7. Fick missfall bara en vecka efter . Efter att vi sett hjärtat ticka. Det var bara att berätta för folk att vi fått missfall . Så jobbigt. Dom blev så besvikna och min sambo blev så arg. Han irriterad och arg och jag bara ledsen. Så ja folk vet nog att vi kan vara gravida nu eller försöker. Men jag vill verkligen hålla mig till efter kub. Och sen hoppas att inget händer därefter för då berättar vi för barnen också . På mig märks en graviditet ganska tidigt. Mina matvanor . Fluffig. Och stt jag ständigt tackar nej till alkohol. Haha .
Vi hade väntat med att berätta trots att vi inte fått missfall tidigare, ville liksom att det skulle vara mer verkligt för oss själva innan andra fick veta. Och efter kub eller ett ultraljud där allt ser bra ut så tror man ju att det ska gå bra så då började vi väl slappna av.
Jag känner att det inte är lika hemligt den här gången och inte lika stor överraskning som förra gången, så att berätta blir inte sån stor grej. Det är nog bara att jag vill komma till en punkt i mig själv där jag vågar hoppas att det faktiskt kan bli ett barn och inte bara ett smakprov på graviditet som jag tidigare upplevt.
När man passerat vecka 16 är risken för att nåt händer lika låg genom hela resterande graviditeten, så det känns lite för mig som ett tryggt datum, inte bara för att jag då passerat tiden för mitt sena missfall.