sandaler88 skrev 2019-10-09 13:55:05 följande:
Hej allihopa.
Vill bara höra hur ni gör. Är så sjukt less på allas kommentarer angående amning.. dels har våran 6-7 veckors son blivit oerhört gnällig. Aldrig riktigt nöjd.
Men får höra konstant:
att jag ammar för ofta, att min son inte blir ordentligt mätt, att jag har för lite mjölk. Han gråter ju hela tiden för han är hungrig. Nu har han börjat kräkas och får då höra istället: det är allt överskott som kommer ut, det är för han äter för ofta, att jag borde trösta honom på annat sätt.
Nu har jag helt seriöst skrivit ned hur ofta & hur länge jag ammar.
Ammar på en sida varje gång, och har nu i några dagrar räknat att det blir mellan 10-12 gånger per dag. Varje gång äter han i cirka 10-15 minuter. Försöker låta det gå 2-3 timmar mellan. Men ibland gråter han så innan 2 timmar då kollar jag av de andra sakerna först, närhet, blöja osv. Fubkar inte det får han äta..
Börjar bli deprimerad av allt det här och funderar snart på att sluta amma för att slippa folks kommentarer. Och jag får säkert andra kommentarer då istället men känns som de nästan blir lättare att svara att ?jag kunde inte amma? typ..
Snälla vill gärna höra hur ni andra har det!
Skulle säga att jag ammar konstant när våran är vaken. Nu är han bara 2,5 veckor så sover kanske lite mer än 6-7 veckors. Och ja ibland kräks han ut överbliven mjölk och 10 min senare ammar jag honom igen. Det är så med ammande barn har jag hört. Säger som (Chockad) folk har alltid åsikter. Får jag gissa kommer kommentarerna från äldre generationen? De har ju lärt sig att barn ska matas var 3-4 timme och inte oftare.