Anonym (chockad!) skrev 2019-08-03 15:02:52 följande:
Jag har börjat bli så otroligt illamående igen senaste veckorna... mest när jag sitter stilla eller ligger stilla.
Bm visste inte, hon sa att man oftast brukar bli det lite senare i graviditeten. Går in i v 35 i morgon...
Jag har lågt blodtryck men det har jag ju jämt haft och ännu mer i graviditeten. Jag vet att tryck på vena cava inte är bra men hon kunde inte säga att det skulle ge illamående och SITTER man borde det ju inte trycka på vena cava.
Nån annan som mår illa?
Jag har dessutom känt mig mkt tröttare bara senaste veckan. Trött mentalt tror jag. Säkert mycket att jag haft hela familjen hemma hela sommaren så jag är rätt trött, ska bli skönt att det blir måndag för då jobbar mannen och den yngsta är på fritids. Gillar inte känslan av att vara såhär trött både fysiskt och mentalt!
Någon som känner igen sig? Mår egentligen rätt bra. Inga direkta krämpor utom illamåendet och då foglossningar men de har blivit bättre sedan bebisen fixerade sig för flera veckor sedan.
Jag har läst mig till att vanligt att må illa igen efter v30 då det barnet och kroppen går in i en större tillväxtperiod. Bebisar dubblar ju i storlek på 8-10 veckor så inte så konstigt. Hade några dagar jag kände mig illamående och konstig men gick över. Tyckte även att det blev bättre när jag åt mer. Läste också att kroppen behöver extra mycket kolhydrater och protein i tredje trimestern.
Själv har jag lite hjärtklappning eller skakig/darrande känsla på förmidddagarna. Rätt obehagligt. Det sa min BM beror på extra mycket blod i kroppen nu som hjärtat får pumpa genom. Någon annan som känner igen sig?