Inlägg från: Jojjans |Visa alla inlägg
  • Jojjans

Bf September 2019

Sen typ 4 dagar bakåt har jag haft en ganska skarp skärande smärta upp under högra revbenet. Det kommer och går litegrann men är allid på samma plats. Har läst lite och kommit fram till att det kan vara gallan. Någon som känner igen det?

• Jojjans
    September89 skrev 2019-05-03 20:02:37 följande:

Vad kul :) jag bor i Södertälje :) då kanske vi ses på förlossningen hahaha

Miichaella skrev 2019-05-04 09:59:25 följande:

Hahaha ja! Hoppas Södertälje sjukhus förlossning är bra. Har hört bra om det iaf.

Jag bor i Stockholm (södra halvan) och har nog bestämt mig för att välja Södertälje som förlossningsställe, då jag hört mycket bra om det. Tar dessutom ungefär lika lång tid att åka dit som att åka till sös för oss, och mycket lättare att hitta parkering. Kul att ni också hört bra om det!
  • Jojjans
    Anonym (chockad!) skrev 2019-05-04 19:12:04 följande:

Vore skoj att se vart alla är ifrån! 

Behöver ju inte skriva exakt men man kanske kan säga vilket landsting/region man tillhör! :) Om ni vill?

Själv tillhör jag Region Örebro Län. 

Som sagt så tillhör jag region Stockholm, men är faktiskt född på USÖ i Örebro :)
  • Jojjans
    Spader10 skrev 2019-05-05 23:21:24 följande:

Jag är från Västernorrland med drygt 9 mil till närmaste förlossning. Bor i Ångermanland. Hur tänker ni om barnvagn? Här hos oss i norr vill vi ( jag) ha stora hjul och en rejäl vagn som klarar snö och is. Den ska även klara ett barn som växer och ska fungera som "sovvagn" på dagis upp till 2-3- årsåldern. De "stora" barnen hade en Emmaljunga city cross som jag älskade men den finns tyvärr inte längre. Just nu är jag väldigt villrådig. Här uppe hos oss är inte utbudet så stort och möjlighetern att testa olika märken och modeller finns inte så det blir väl att handla på nätet........ Tips mottas gärna

För övrigt mår jag rätt bra nu. Kräks bara enstaka gånger, har hämtat upp vikten med råge och babygirl gör sig påmind varje dag .

Jag bor i Stockholm men har ungefär samma krav som dig då vi har hus norröver där vi spenderar mycket tid. Behöver därför också vara ok smidig att transportera.

Inne i stan tycker jag det känns otroligt otympligt med vagn över huvud taget även om det är en smidig modell med svängbara hjul, så jag hoppas kunna använda bärsjal i alla såna situationer istället, och satsa på en rejäl och stadig vagn som funkar på landet. Blev tipsad om Emmaljunga mondial de luxe, får se om den kan passa oss. Kanske kan vara nåt för dig?
  • Jojjans

Idag har vi varit på RUL och allt såg helt perfekt ut! Det första som mötte oss på skärmen var en stor pung haha, så ingen tvekan om att det är en liten pojke som kommer till oss i höst.

Han knölade omkring och var så himla aktiv. Sparkade masssor mot ultraljudsappraten när bm tryckte den mot magen. Sög på händerna och låg och viftade med fötterna ovanför huvudet.

Jag är så glad och så lättad, och imorgon passerar vi halvtid. ^__^

• Jojjans

Jag har allid avskytt att sova på rygg, så det är ingen risk för mig. Älskar däremot att sova på magen, och det lär jag ju fö större och större problem med vilket rejält börjar störa min sömn. Även om kissnödighet står för det absolut värsta sömnbristen nu, tätt följt av myrkrypningar i benen och händer som somnar.

• Jojjans
    Fruhs skrev 2019-05-07 10:57:26 följande:

Hej alla, vad härligt att höra att det gått bra på ultaljudet för er. Vi har precis varit på vårt andra ultraljud och nu kunde man se kärlen liiite bättre, dock en väldigt envis bebis som inte ville visa mkt. Fick även info om att bebis var för liten men jag behöll samma BF datum, bebisen låg på -15% jag har fått tul inbokad och man kommer vilja kolla tillförlsen i navelsträngen om ett par veckor.

Vad bra att dom håller ordentlig koll på er även om jag har för mig att 15% inte är så farligt mycket. Hur känner du inför det, eller fick ni mer information?
  • Jojjans
    Fruhs skrev 2019-05-08 21:47:59 följande:

De känns helt okej, jag har en historia av havandeskapsförgiftning med dom andra två barnen, med min yngsta förlöstes jag för tidigt då de började precis som nu, något händer med tillförseln i en viss vecka och de stryper till den näringen bebisen behöver, min yngsta låg på -28% när han föddes tror jag, han vägde 2,2 kg i vecka 38. Så på något sätt har man vant sig vid d här läget nu.

Vad skönt ändå att du känner att du har koll på läget och att det inte skrämmer dig. Hoppas allt går bra!
  • Jojjans
    Ourlittlesecret skrev 2019-05-09 09:09:06 följande:

Var med om något sjukt obehagligt igår. gick på toa för att kissa och när jag torkade mig så låg det en sträng med tjock slem (ljusgul/genomskinligt slem, typ som tjock snor) på pappret. Fanns även några blodstrimmor. Men hade inte ont eller så. Ringde förlossningen men dom menade att de är nog inte var nån fara. Skulle lägga en binda i trosan och gå å lägga mig. Dom visste inte riktigt vad de kunde va, kunde va flytningar (men så där ser inte dom ut) kunde va en bit av slemproppen eller annat slem tydligen. Jag är iaf orolig fastän dom sa att jag inte behövde va de. Har fortfarande inte ont men de e nått som inte känns bra... vill liksom inte ringa och gnälla i onödan heller. Räcker med att jag sprungit dit med illamående och nu foglossning/ryggskott för att få hjälp.

Samma sak har hänt mig vid flera olika tillfällen. Jag blev superorolig och har googlat massor, men det verkar enligt vissa sidor som att små delar av slemproppen alltid lossnar och nybildas tills den är ?klar?. Nu var det flera veckor sen det hände sist och efter det har jag nåden varit på gynakuten (sammandragningar sommgjorde lite ont) och RUL och allt har sett bra ut båda gångerna. Hoppas det kan sprida lite lugn! Är du orolig tycker jag dock att du ska pusha hårdare för att få förklaringar.
  • Jojjans
    Anonym (chockad!) skrev 2019-05-09 06:34:57 följande:

Var till bm häromdagen och fick lyssna på hjärtslagen. 148 slag/min. Riktig vilding där inne känns nu. Full fart hela tiden typ...

Hur är era i magen?

Bävar lite då min minsta är riktigt härjig och var också extremt aktiv i magen.

Jag har känt rörelser länge, typ sen vecka 17 trots moderkaka i framvägg och förstföderska. Har känt dagligen sen vecka 18 (20+2 idag). Idag när jag låg i soffan såg jag också för första gången sparkar från utsidan av magen! Sån mäktig känsla. Har nog gått att se tidigaere med bara att jag inte tittat just då.

Jag skulle nog säga att bebisen är aktiv. Inte så långa stunder åt gången men när han är igång så rumlar han runt ordentligt.
Svar på tråden Bf September 2019