Spader10 skrev 2019-05-05 23:21:24 följande:
Jag är från Västernorrland med drygt 9 mil till närmaste förlossning. Bor i Ångermanland. Hur tänker ni om barnvagn? Här hos oss i norr vill vi ( jag) ha stora hjul och en rejäl vagn som klarar snö och is. Den ska även klara ett barn som växer och ska fungera som "sovvagn" på dagis upp till 2-3- årsåldern. De "stora" barnen hade en Emmaljunga city cross som jag älskade men den finns tyvärr inte längre. Just nu är jag väldigt villrådig. Här uppe hos oss är inte utbudet så stort och möjlighetern att testa olika märken och modeller finns inte så det blir väl att handla på nätet........ Tips mottas gärna
För övrigt mår jag rätt bra nu. Kräks bara enstaka gånger, har hämtat upp vikten med råge och babygirl gör sig påmind varje dag .
Jag bor i Stockholm men har ungefär samma krav som dig då vi har hus norröver där vi spenderar mycket tid. Behöver därför också vara ok smidig att transportera.
Inne i stan tycker jag det känns otroligt otympligt med vagn över huvud taget även om det är en smidig modell med svängbara hjul, så jag hoppas kunna använda bärsjal i alla såna situationer istället, och satsa på en rejäl och stadig vagn som funkar på landet. Blev tipsad om Emmaljunga mondial de luxe, får se om den kan passa oss. Kanske kan vara nåt för dig?