Jag och min man har försökt få barn i 2 år. Varit allt från lite potensproblem, till utredning på fertilitetsenheten som visade "få och slöa spermier".
Vi påbörjade IVF i nov men tyvärr blev det inget. Vi hade inga stora förhoppningar om att klara det på egen väg och inte speciellt mkt med hjälp av IVF heller. Speciellt eftersom jag närmar mig 40 med stormsteg!
Vi bestämde oss för att försöka med de IVF försök vi får och sedan köpa äl test för att kunna passa in naturligt också så gott det går.
Jag har barn sedan tidigare och har alltid haft lätt att bli gravid, men inte nu då... min man har dock inget barn sedan tidigare!
Har ni inväntat mensen för att som sagt påbörja försök nr 2... men den kommer aldrig. Har oregelbunden mens så lite svårt att veta när jag ska ha, men idag när det är dag 30 och min genomsnittliga cykel är 27 dagar, testade jag... hade INGA förhoppningar alls men ett STARKT sträck!! Nästan lika starkt som teststräcket!!! :)
Är i total chock och jag vet inte om jag vågar tro på det!!! DIrekt börjar man naturligtvis att oroa sig för MF då jag haft det 2 ggr tidigare men inte med min nuvarande man! :o
Så om detta stämmer så har jag BF den 14 september!!!!!