Jojjans skrev 2019-06-09 18:29:18 följande:
Jag är halvvägs genom vecka 25 och jobbar en vecka till innan semester i 3 veckor. Efter det ska jag dessvärre jobba hela 8 veckor innan jag går på ledighet 3 veckor innan BF. Har visserligen inget tungt jobb och mår än så länge bra u graviditeten så tror det kommer gå bra.
Det är dock skönt att semestern ligger relativt tidigt i graviditeten då vi ska till vårt nyköpta lantställe där vi renoverar och fixar ganska mycket, så att jag orkar hjälpa till. Sen efter semestern blir det mer fokus på bebisen och att ordna allt hemma, förbereda oss inför förlossning osv.
I helgen har vi varit och hämtat en begagnad vagn hos en släkting, och börjat göra i ordning på spjälsängen jag själv sov i som liten. Kläder finns redan i mängder då jag inte kunnat hålla fingrarna i styr ;). Börjar mer och mer kännas verkligt vad som ska komma nu!
Vi hämtade också begagnad vagn hos en släkting igår haha! Vi har bara köpt typ tre plagg men fått mängder av saker så vi kommer inte köpa något mer än babyskydd och kanske ett skötbord. Känner mig löjligt stolt över hur miljövänliga vi är just nu hahaha.
Vad kul att ni återanvänder din gamla säng också! Jag har ingenting kvar från när jag var liten men svärföräldrarna har kvar endel från maken, tycker det är så mysigt att tänka att saker går i generationer :)
Vad mysigt med ett landställe att fixa med! Är också så himla sugen på ett sådant men vi har lite kvar att fixa i vårt hus och vår tomt här hemma så vi har att göra ändå haha. Men tänk så mysigt att ni kommer kunna åka ut dit sedan med bebisen när ni vill komma iväg lite. Supermysigt ju!