Sandrusx skrev 2019-03-31 15:28:42 följande:
Men oj så sent och nära inpå bf!
Ja det tycker jag att du ska göra! Tycker åtminstone att man borde få planerat snitt 10 -14 dagar innan bf.
Då ska jag trycka på att jag vill gå på samtal så fort som möjligt.
Varför dröjde det innan du gick på första samtalet, var det pga att det inte fanns tider förrän då eller för att du kände att rädslan kom senare i graviditeten?
Hoppas du får igenom det denna gången också!
Man borde få det om man tidigare fått och fortfarande känner likadant inför en förlossning
Jag vet faktiskt inte varför det kom så sent men som jag förstod det så fick alla sina samtal sent i graviditeten. Jag sa till om min rädsla redan vid första besöket hos bm så det var inte för att rädslan kom senare.
Enligt min barnmorska skulle det inte vara några problem att få igenom ett snitt igen så jag tror att jag kommer få det även denna gång.
Ska tillägga också att mitt akuta snitt gick jättebra och var inte på något vis dramatiskt. Det positiva med att förlossningsarbetet hann starta är ju också att barnet då är förberett på att komma ut. Dock var det väldigt jobbigt psykiskt att komma in mitt i natten med värkar och inte veta om förlossningsarbetet skulle hinna gå för långt innan jourpersonal hunnit in för att snitta. Mitt snitt var ju planerat 12 dagar innan bf så det var väl ändå ganska rimlig tid men för mig startade det spontant 15 dagar innan. Men tänker att jag får berätta det för läkaren och hoppas att de tar lite hänsyn till det.