Bf September 2019
Hoppas gynakuten på Danderyds sjukhus har det!
Någon som har erfarenhet av vul på DS i tidiga veckor?
Hoppas gynakuten på Danderyds sjukhus har det!
Någon som har erfarenhet av vul på DS i tidiga veckor?
Vill bara slänga in lite lugnande ord till er alla som blir oroliga när symptom kommer och går:
Mina bröst är mitt tydligaste symptom. Bröstvårtorna har varit ömma redan från äl+7 och det blir liksom värre och värre hela tiden. Senaste veckorna känns det som glassplitter i bröstvårtorna, kan knappt nudda dom och har svårt att sova då jag i vanliga fall sover på mage men nu vaknar av att det gör ont om jag gör det. Men vid 3-4 tillfällen har det liksom avtagit helt! Och sen efter någon halv dag återkommit igen.
Just nu (7+2) är mina bröst betydligt större än innan, och bröstvårtorna är typ tredubbel storlek. Inatt var jag uppe och kissade och då var jag tvungen att hålla i brösten när jag gick till toaletten. Men när jag vaknade ett par timmar senare barn dom inte ens spända, ingen ömhet, helt ihopsjunkna och gick att klämma på hur mycket som helst (tro mig, jag blev så stressad så jag klämde ordentligt). Blev superstressad, men bara några timmar senare var dom lika ömma igen. Kroppen luras verkligen ordentligt! Så obehagligt, men börjar lära mig att det verkligen kommer och går.
Tack för omtanken <3 verkar dock vara ofostrig grav för mig. Fostret var ca 2 mm långt (9+4) och ingen hjärtaktivitet hittades. Misstänker att jag hade äl senare men det borde nog ha funnits mer ändå. Ska tillbaka på torsdag för säkerhets skull men det är väl typ kört. Är så ledsen just nu.
Precis hemkommen från gynakuten.
Enligt barnmorskan och läkaren är jag i vecka 7+0 (apparna där jag ställer in antal dagar mellan menstruationerna säger 6+5).
Vi fick se vår lilla skatt som var 9,7 mm och hjärtat slog jättefint :)
Vi fick utlåtandet: Bättre än så här kan det inte se ut. Åk hem och njut nu.
Så nu pustar vi ut och håller tummarna att det fortsätter så här <3
Ja, visst gör det? Gud så nojjig jag blir av ingenting längre. Brukar sällan oroa mig för saker, men nu för allt. Typ när jag snyter mig eller nyser, så drar det till i livmodern. Väldigt annorlunda känsla. Tack för ditt svar. Kram
Hej allihop, jag hoppar gärna in här:)
Jag är 29 år gammal och väntar mitt första barn efter ett tidigt missfall i juli 2018 så nu är jag i vecka 14 13+1 och min bf är den 16 aug om allt går som de ska <3 jätte roligt att prata med andra som är gravida och vad ni har upplevt eller gått igenom under era graviditeter puss o kram
Jag har ju alltid tränat mycket. Främst är jag ju löpare. Maratonträning. Men inte kunnat träna alls senaste månaden pga sjukt illamående men tänker att jag ska börja igen nu för det kan fan ändå inte bli sämre! Mrn orolig över typ MF!! ????
Nu har veckorna med mjölkiga flytningar börjat... får PANIK varje gång jag känner det och måste gå och kolla att jag inte blöder. Särskilt idag då jag inatt drömde att jag fick missfall. Sån otroligt detaljerad dröm, när jag vaknade imorse kändes det helt verkligt...
Tror jag börjar jaga upp mig igen eftersom jag ska på vul på torsdag. Är så otroligt spänd, förväntansfull och skräckslagen.
Känner så väl igen det där! Har haft det så i några veckor nu, sinnes vilken mängd flytningar det blir.
Drömmarna kan vara så jobbiga, har vaknat av att jag grinat några ggr! Hoppas det går bra på din vul, skön milstolpe :)
Samma här! Har ofta sprungit på toa för att kolla om jag blöder. Nu har jag dock börjat vänja mig vid att det är flytningar som känns så. Drömde också om missfall i natt! Tror det är första gången jag drömmer om det. Dock drömmer jag sjukt mycket om allt möjligt konstigt på nätterna, min sömnkvalite är klart sämre och jag vaknar ofta med obehag under nätterna efter konstiga drömmar.
Ni som varit gravida tidigare. Är det möjligt att få foglossning redan i slutet på v.6? Har nämligen haft hemsk molvärk sedan början på vecka.5 mitt i magen och ländryggen. Nu har den molvärken lugnat sig lite. Istället har jag fått en jätte obehaglig stramande on smärta i ljumskarna. Funderar på om detta redan kan vara foglossning!?