Solrosvind skrev 2019-03-07 19:58:47 följande:
Jag har ju BF 1 sep (första graviditeten) och är i mitten av vecka 15. Alltså, jag känner ibland en vag känsla av att det är aktivitet där inne, som att den kanske vänder sig eller så, att något är i gungning där inne ungefär, men det är verkligen bara förnimmelser såjag inte vet säkert. Sedan jag började att känns så senaste veckan så har jag även ofta lagt händerna utanpå och försökt känna utifrån och vid två tillfällen har jag känt ett svagt två-tre små ?pet? som om någon petade med ett vuxet pekfinger ungefär, på samma ställe. KAN det vara små sparkar? Ligger den inte för långt in och i sin lilla vattensäck för att det skulle gå att känns något sådant utanpå nu?
Ni som genomgått senare graviditet med ?riktiga? sparkar får gärna upplysa..
alltså jag har ju 2 barn sedan tidigare. Riktiga starka sparkar är ju naturligtvis inte samma sak...men nu kan det ju inte direkt vara så hårda sparkar utan är nog isf mer rörelser.
Jag tycker det känns som det gjorde i början då... som en typ "bubbla som spricker" om jag ska försöka förklara det på nåt konstig, filosofiskt sätt haha ;)
det är alltid på typ samma ställe... alltså lika långt ner i magen, typ 5 cm nedom naveln... om det är gaser så borde jag ju känna samma slags "rörelse" fast på olika ställen i magen kan man ju tycka. Nu är det ju BARA där nere... hmm