sandaler88 skrev 2019-03-29 17:20:37 följande:
När jag var hos bm så sa hon ?fisk 2-3 grr i veckan? då sa jag att jag verkligen har avsmak. Men hon sa då iaf att försöka för det är väldigt viktigt .. men som sagt, det är väl inte bara Lax utan fisk allmänt. Men helst fet fisk. Typ lax, makrill, sill eller sardiner är det mycket nyttig omega 3 i..Får tvinga i mig lax de andra kan jag inte äta! Jag kan ickså äta fiskpinnar men tror ju tyvärr inte det är aå mkt nyttigt i dom! Haha. men sen finns det ju omega 3 i rapsolja, linfrön och valnötter m.m.. Så man kanske ska försöka äta det lite extra. Sen de veckor man inte får i sig fisk ta några omega3-tabletter. Känns så mkt att ta varje dag, speciellt när det verkar finnas lite restriktioner kring just de tabletterna. Men hör gärna vad andra tänker kring det!
Nä, makrill, sill och sardiner känns verkligen blä! Jag har ngra gånger fått i mig panerad torsk och potatismos men fått för mig det är just feta fiskar som innehåller omega 3? Min bm var dock av åsikten att jag skulle äta det jag klarade av så har inte lagt jättestort krut på det.