Inlägg från: Tow2Mater |Visa alla inlägg
  • Tow2Mater

Jag vill fly med min son

Susannegu skrev 2018-12-24 10:45:33 följande:

Tack för svar. Ja det är nog inte fel att kontakta socialen innan. Min önskan hade varit att stanna här och få det att funka med delat umgänge. Alltså att han träffar sin pappa på helgerna eftersom han går på dagis hos mig och jag har ett hus och pappan bor i en liten etta. Plus att jag självklart vill ha honom själv. Men det ser inte ljust ut att han går med på det. Man är rädd för så mycket. Att han ska vända min son emot mig när han blir äldre och sånna saker. Att flytta blir inte det enklaste. Men vad gör man inte för sin son. Har en del föräldrar dagar kvar jag kan ta ut och lite sparat. Sen får jag ju hitta ett jobb och innan dess skola in honom på en förskola. Jag vet inte, just nu känns allt så jobbigt. Han stack med min son igår till en kompis och jag vill inte bråka över det. Och han kommer åka till sin stad med honom idag sa han om jag inte vill ha honom här. Han spelar på det. Jag sa ok du kan va ta honom några dagar. Vad ska jag säga? Om jag förbjuder blir det säkert väre. Men då säger han att han r ledig 10 dagar och tänker ha honom. Ont i magen har jag.

Låter ju mest som han vill träffa sitt barn.

Boka tid for samtal med Familjerätten så får ni komma overens där hur vårdnad, umgänge etc kan se ut. Att flytta utomlands och tro du kan gomma dig är domt att misslyckas och umgängessabotage. Barnet behover sin pappa lika mycket som sin mamma.
Svar på tråden Jag vill fly med min son