Jag vill fly med min son
Första gången jag själv skriver i ett forum. Tidigare bara läst. Jag behöver råd. För att göra en historia kort. Jag har en son på 1.4 år. Blev gravid utomlands då jag jobbade utomlands. Ansökte om visum till pappan och efter ca 1 år kom Han hit. Redan innan han kom så var jag osäker på om vi verkligen skulle funka men jag ville ändå ge det en ärlig chans att va en familj. Nu fungerar det inte alls. Jag älskar inte pappan. Han har fått jobb i en annan stad och kommer till mög och min son på helgerna. Men nu orkar hag inte ha det såhär. Pappan accepterar inte. I hans kultur separerar man inte om man har barn. Han kommer hit ändå. Och varje helg är Hemsk. Vi pratar inte. Nu har han också hotat att jag får döda han först innan jag splittrar hans son familj. Och att jag förstört vår sons liv med mycket mera. Jag har ensam vårdnad för vi är inte gifta och inte ansökt om gemensam. Många tänker säkert kontakta familjerätten. Att dom får lösa det. Men jag är rädd att han ska förpesta mitt liv för alltid. Att jag någon gång i framtiden skulle träffa någon ny som skulle umgås med hans son skulle han aldrig acceptera. Nu har det gått så långt att jag funderar på att flytta från Sverige med min son jag förlorade nyss min pappa och det ända som får mig att kämpa på är min son. Har jag lagen på mim sida om jag flyttar med min son. ??? Hade bara velat höra lite tankar och funderingar.