Mormor/farmors julklapp till bonus?
[quote=79303884][quote-nick]EmberEyes skrev 2018-12-21 20:41:52 följande:[/quote-nick]Det finns väl inget egentligt rätt eller fel när det ser ut som det gör.
Mormor visar sin kärlek till alla barnbarnen genom att ge gåvor till alla. Samtidigt kan man ju tycka att på 12 månader så borde man väl spara ihop till samma (liknande) summa till alla barnbarnen, speciellt om bonusarna "bara" får presentkort. Varken jul eller födelsedagar kommer ju som överraskningar, de infaller på samma datum varje år.
Det enda som blir fel är att din man väljer att göra en konflikt av det. Och så vill jag tillägga att 300kr är en helt OK summa per barn, men att jag kan förstå att det kan kännas snålt om ena barnet får en x-box och det andra några hundralappar...[/
Just presentkort va årets önskningar från barnen visserligen! O vi pratar inga x-box till de övriga barnbarnen, men visst - det skiljer kanske två-trehundra kronor!
Som du säger det finns inget rätt och inget fel och vad jag kan läsa mig till så finns omtanken om samtliga barn så ingen blir lämnad utanför.
Jag tror inte det är konstigt för barn att det är ett litet starkare band mellan de som har släktband.
Sen skulle man även kunna resonera som du påtalar att det går att spara ihop under året, men då får man tänka att det är gåvor av omtanke inte ett "underhåll" så vad det än är så är det en gåva av omtanke.
Konflikten är det som stör mest och är inte alltid lätt att undvika.
Jag hoppas att Ni som familj får en trevlig jul