Solochmåne skrev 2018-12-17 19:23:31 följande:
Hej!
Fick idag beskedet att chansen till genetiskt barn för mig är väldigt liten och det rekommenderas äggdonation.
Vi är 32 år gamla, jag har amh på 0,7 och vi har gjort våra 3 landstingsförsök där det visat sig att jag även har dålig äggkvalité.
Jag är helt förtvivlad men blir också väldigt "handlingskraftig" och vill framåt istället för att ligga o gråta...
Till frågan;
St Petersburg vs Ava Riga- dåligt/bra? Hur många ggr behöver man åka dit, hur många embryon/blasto fick ni? Vad blev kostnaden för er?
Om det inte lyckas på första insättningen och det finns i frysen, kostar det då att sätta in resterande?
Ja jag undrar ju egentligen det mesta...
Hoppas nån orkar svara mig för man känner sig rätt ensam i detta...
Jag och mannen har gjort donation hos Avaclinc i Riga (AvaRiga). Vi hade tänkt äggdonation från början men på kliniken fick mannen göra Sperm dna fragmentationstest och det visade dig att det fanns både dnafel och fragmentationsfel, då det blev dubbeldonation för oss.
Vi fik 13 färska ägg från donatorn, 12 befruktades och alla levde dag 3. På dag 5 gjorde vi PGS (kromosomtest, tillval) på 8 blastos och 7 var normala kromosommässigt.2 sattes in och 5 till frysen för framtida försök.
Man får behålla samtliga ägg från donatorn vid det äggplocket, så man behöver inte dela äggen med något annat par som man måste göra vid vissa andra kliniker.
Vi var på kliniken 2 ggr, första gången för Sperm dna fragmentationstest, göra vul, få nedregleringssprutan satt i muskel i rumpan och köpa mediciner. Då stannade vi några dagar och kombinerade läkarbesök med sightseeing.
Andra gången reste jag dit ensam med båten över dagen för insättning.
Eftersom vi valde lite tillval som blastocytodling, PGS och embryo glue, så gick det totalt på ca 100.000kr.
Första insättningen ingår, sen kostar det 1250 euro per insättning.