• Solochmåne

Förvirrad äggdonation

Hej!
    Fick idag beskedet att chansen till genetiskt barn för mig är väldigt liten och det rekommenderas äggdonation.
    Vi är 32 år gamla, jag har amh på 0,7 och vi har gjort våra 3 landstingsförsök där det visat sig att jag även har dålig äggkvalité. 

Jag är helt förtvivlad men blir också väldigt "handlingskraftig" och vill framåt istället för att ligga o gråta...
    Till frågan;
    St Petersburg vs Ava Riga- dåligt/bra? Hur många ggr behöver man åka dit, hur många embryon/blasto fick ni? Vad blev kostnaden för er?
    Om det inte lyckas på första insättningen och det finns i frysen, kostar det då att sätta in resterande?
    Ja jag undrar ju egentligen det mesta...

Hoppas nån orkar svara mig för man känner sig rätt ensam i detta...

• Svar på tråden Förvirrad äggdonation
  • Solochmåne

Tack snälla för ditt svar!

Har så mkt funderingar...

Tittade ni i donatorbasen sen och valde där eller lät ni kliniken matcha?

Vad menar du med premium?

När ni betalade kliniken ingick alla mediciner då eller behöver man betala det utöver? Hört att man går på koller i Sverige och läkaren här också kam skriva it? Vem står för det?

Har ni berättar för omgivningen att ni gjort donation? Är det ngn som sagt ngt om att ni ?inte är lika?? Ja du hör ju hur det snurrar...

Jag vill ju att det ska kännas som mitt barn o önskar ju att alla runt omkring också ser det som det:(

• Solochmåne

LadyMaria-tack för ditt svar!

Jag skrev igår med men det verkar inte ha kommit med:/

Har varit in o kikat i tråden du rekomenderar, tack för tips!

Du får jättegärna uppdatera om hur ni tänker gå vidare när ni bestämmer er..

• Solochmåne

Sjuttiosjuan

Jag har helt glömt att söga grattis till ert barn!! (Har som sagt så mkt tankar så får skylla på det) förlåt.

Tack för dina bra svar! Uppskattas verkligen!

• Solochmåne

UndrandeSökande- tack för superbra o utförligt svar!

Får jag fråga hur lång tid det tog från att ni bestämde er till ni gjorde besök/insättning?

Känns som att ni fick väldigt bra utdelning på äggen (eller d kanske är vanligt?).

En annan är ju van med några få skruttiga ägg...

Blev det en graviditet för er och isf på vilken insättning? Ett el 2 ( om du vill svara).

Om man sen vill göra syskonförsök på resterande kostar d fortf 1250 euro per insättning?

Stort tack!!

Svar på tråden Förvirrad äggdonation